UND, MÜSİAD LOJİSTİK SEKTÖR KURULU TOPLANTISINDA “YABANCI ARAÇLAR SORUNUNU” GÜNDEME TAŞIDI
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Bursa Şubesi Lojistik Sektör Kurulu'nun düzenlediği Lojistik Sektörü panelinde "Türkiye Lojistik Sektöründe Yabancı Plakalı Araçlar Sorunu” tartışıldı. 2 Aralık 2013 Pazartesi günü Bursa’da düzenlenen toplantıya UND adına Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu ile Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve MÜSİAD Genel Merkez Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Murat Baykara ile birlikte Bursa Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta, Ulaştırma Bakanlığı Bursa Bölge Müdürü Harun Özmaden, Bursa Gümrük Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürü İhsan Yertutan, MÜSİAD Bursa Şube Başkanı Hasan Çepni, MÜSİAD Bursa Şubesi Yönetim Kurulu üyeleri, Bursa'daki UND üyeleri ve diğer uluslararası nakliye ve lojistik firmalarının temsilcileri katılım sağladı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan MÜSİAD Bursa Şube Başkanı Hasan Çepni, konuk ve katılımcılara teşekkür ederken "Türkiye 2023'e giden yolda heyecanlı ve emin adımlarla ilerliyor. İhracatı 500 milyar dolara çıkarma hedefinde iktidarın ve muhalefetin hem fikir oluşu dolayısıyla biz de işadamları olarak heyecanlıyız. Hedefimiz büyürken dertlerimiz de büyüyecek, bu sebeple çözebileceklerimizi hemen çözmemiz gerekiyor. 500 milyar dolarlık ihracat hedefinde ürünlerin hızlı transferi için güçlü bir lojistik sektörüne ihtiyacımız var. Lojistik sektörü ihracatçının olmazsa olmazıdır. Türkiye konumu itibariyle dünya pazarlarına yakın ve bunun avantajını lojistik manada kullanıyor. Lojistik sektörünün güçlenmesi bu avantajı daha da perçinler ve ihracat hedefimize ulaşmak için sektörün ne denli önemli bir faktör olduğu görülür. Lojistik sektörünün tüm sorunlarını çabuk çözmek gerektiğini düşünüyorum" dedi.
Hasan Çepni’nin ardından söz alan MÜSİAD Bursa Şubesi Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Said Akgün katılımcılara yönelik teşekkürlerini sunarak, "Nasıl ki yabancılar korumacılık altıda kendi filolarına sahip çıkıyorsa sizden de ricam kırk sektörün can damarı olan lojistik sektörümüze sahip çıkmanızdır" ifadelerini kullandı.
Bursa Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta toplantıda yaptığı konuşmasında "Bursa Valiliği olarak Türkiye'nin gündemine yavaş yavaş giren lojistik merkez veya köylerle ilgili bir çalışma başlattık. Fizibilite çalışmaları yapıldı ve bu çalışmalar olgunlaşma evresinde. Lojistik merkez veya köy çalışması Bursa'nın gündemine girmiştir. Bursa gibi hem göç alan hem de sürekli büyüyen bir şehrin lojistik köy veya merkeziyle önünün açılacağını düşünüyorum. Bu program da bizim çalışmalarımızla örtüşüyor. Bu sebeple MÜSİAD Şube Başkanımız Hasan Çepni'yi ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Said Akgün'ü kutluyorum" dedi.
MÜSİAD Bursa Şubesi Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Said Akgün'ün moderatörlüğünü üstlendiği toplantı açılış konuşmalarının ardından MÜSİAD Genel Merkez Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Murat Baykara'nın sunumu ile devam etti. Baykara,Türkiye uluslararası karayolu nakliye ve lojistik sektörünün mevcut performansına değinirken, sektörde son dönemde yabancı araçların giderek artan pazar payı karşısında ülkemize yerleşik sektör firmalarının maruz kaldıkları haksız rekabet ortamının yarattığı sorunları aktardı. 2004 yılında karayolu ihraç taşımaları pazarında yüzde 75 olan Türk payının giderek düştüğü ve 2012 yılında yüzde 67 düzeyine indiği, yabancı payının ise giderek artarak 2004'te yüzde 25 olan pazar payının yüzde 33 seviyelerine çıktığını belirten ve konu hakkındaki güncel verileri paylaşan Baykara’nın ardından söz alan UND Başkanı Çetin Nuhoğlu konuşmasında "Üreticiler ile tüketiciler arasındaki sınırlar kalktı. Dünya Ticaret Örgütü'ne üye olan ülkeler ticaretin önünü açmak zorundalar. Küresel rekabette 2008 yılında yaşanmış olan korumacılık, bizlere Avrupa Birliği'nin kanunlar manzumesi ve etik kurallarının hepsinin göz ardı edildiğini gösterdi. Bugün dünya ticaretinde her ülke korumacılık yapmaktadır. Her ülke kendi ülkesinin sanayisini korumak için ülkesine girecek olan malları engellemek istemektedir. 1996 yılında imzalanan malların serbest dolaşımı anlaşması var. AB, 2008'de yaşanan krizde, bu anlaşmaya uymak zorunda kalarak malların serbest dolaşımını engelleyemeyince malları getiren araçları engellemeye başladı. Gördüler ki Türk malları Avrupa sanayisini zorluyor. Türkiye'nin 2002 yılında 36 milyar dolar olan ihracatı 2012 yılında 152 milyar dolara çıkarak 4 kat arttı. Bunu engellemek için taşıtları engellemeye başladılar" dedi.
2023 vizyonu çerçevesinde belirlenen hedeflere ulaşmak için kalkınma ajanslarının son 5 yılda gösterdiği faaliyetleri hayranlıkla izlediğini belirten Nuhoğlu, "Kalkınma ajansları ve meslek örgütleri, Türkiye'nin hangi bölgesinden hangi ülkeye, hangi mal taşınacak ve bu taşıma sırasında hangi taşıma modu kullanılacak belirlemiş durumda. Türkiye'nin ihracat sıralamasında ilk üçte yer alan Bursa için hepimize görev düşüyor" vurgusunu yaptı.
Katılımcılara yönelik soru-cevap bölümünden sonra panel, plaket takdimi ile sonlandırıldı.