MESAJ - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
16.07.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
8 KM
TIR PARKI
817 ARAÇ
AKARYAKIT
5.901 TL
Hamzabeyli (TR)
16.07.2021
İHRACAT
10 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
5.933 TL
Ipsala (TR)
16.07.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
5.901 TL
Gürbulak (TR)
16.07.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
620 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
16.07.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
326 ARAÇ
Sarp (TR)
16.07.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
16.07.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
16.07.2021
İHRACAT
3 KM
İTHALAT
2 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
16.07.2021
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
2 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
BAŞKANIN MESAJI
Değerli Dostlarım

Türkiye’de ihracat yapan firma sayısı artarken, lojistik sektörü de profesyonelleşiyor. İki sektörün birbirine verdiği destek ne kadar artarsa ülkemizin küresel rekabet gücü o derece artar. Elbette bunun farklı faktörlerce de desteklenmesi gerekiyor ama burada özellikle vurgulamak istediğim, ihracatçı ve lojistikçinin belirleyici olmasıdır.

Ülkemizden yapılan ihracat son 15 yılda iki katına çıkarken, ihracat yapan firma sayısı da aynı oranda arttı. Bu da demek oluyor ki, aynı firmalar ihracatını artırmamış, ihracat ailesine yeni firmalar katılmış. Aynı zamanda bugüne kadar ihracat yapmayan ya da çok az yapan illerin de artık uluslararası ticarete doğrudan katkı verdiğini görüyoruz. 2020 yılında 16 şehrimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı. 1 milyar dolar sınırına yaklaşmış olan 4 şehrimiz bulunuyor. Yeni firmalar ihracata adım atarken ilk destekçileri de karayolu taşımacıları oluyor ve pazar ve ürün bilgisi gibi konularda sektörümüzden destekler alıyorlar.

UND üyesi firmalarımızın verdiği destek sayesinde özellikle karayoluyla ulaşılabilen bölgelerde ihracat ivmesinin yukarı doğru olduğunu görüyoruz.

En çok ihracat yaptığımız 10 ülkenin 9’unun karayolu bağlantısı olan ülkeler olması, ülkemizin karayolu ağı açısından önemli bir noktada olması ve firmalarımızın sunduğu avantajlarla doğrudan ilişkilidir. Özellikle pandemi döneminde karayolu taşımacılık sektörünün büyük performansı ilerde karayolu sektörü üzerinde daha fazla durulacağını gösteriyor. Analistler Avrupa’da önümüzdeki dört yıl içinde karayolu taşımacılığı pazarının büyümesinin yılda ortalama yüzde 3,4 olacağını tahmin ediyor. 2024 sonunda pazarın 378.1 milyar Euro'ya ulaşması bekleniyor.

Evet ortada karayolu lehine böyle bir tablo var. Ülkemiz için bu tablo ise oldukça açık ve her kare net olarak görülüyor. Türk karayolu taşımacılık sektörün, uluslararası taşımacılıkta maliyetlerini artıran; geçiş belgeleri, engeller, vizeler gibi sorunlar olmadığında neler yapabileceğini biliyoruz. Bu zor koşullarda dahi, ülkemizin uluslararası alanda en rekabetçi sektörlerinden biri olmayı başarabilen karayolu sektörümüzün önünü açtığımızda ülkemizin de önünü açacağız. Bunu ilk olarak 2017 yılında kazandığımız Macaristan davasında gördük. Bugün nakliyecilerimiz transit geçiş belgesi sorunu yaşamadan bu ülkeyi direkt olarak geçiyorlar ve hiçbir ücret ödemiyorlar. Bu durum sektörde büyük bir rahatlama yaratırken firmalarımızın yaptıkları işe olan konsantrasyonlarını da artırıyor. Avrupa yönlü ticaretimizde transit ülkeler olan Avusturya için de mücadelemiz sürüyor. Aynı şekilde Slovaka, Çekya gibi ülkelerde geçiş belgesi sorununu çözdüğümüzde ülke ihracatımız daha da artacaktır. Yeni dünya hız demek ve hızın önemli olmadığı tek bir sektör dahi yok. Engeller olmadığında hızımız da artacaktır.

Ülke olarak kendi performansımızı artırıcı çözümleri geliştirmeye de devam etmeliyiz. Hız ve maliyet konusunda fiziksel altyapıların geliştirilmesi ve artırılmasının yanında, ticari malların sınırlarımızdan girişi ve çıkışı esnasındaki işlemlerin mümkün olduğunca, teknolojinin yardımıyla hızlandırılması ve kolaylaştırılmasını sağlayacak yapıların oluşturulması gerekiyor. Ülke olarak hızımızı artıracak çözümler geliştirmeliyiz. Bunun için gümrüklerdeki yeni uygulamaların bir an evvel hayata geçmesi, bürokratik engellerin kaldırılması, iç gümrük sorunun çözülmesi, kapılardaki geçişlerin hızlandırılması, yetkilendirilmiş yükümlü uygulamasının işlerlik kazanması gibi adımları hızlıca atmalıyız.

Saygı ve Sevgilerimle


Ö. Çetin Nuhoğlu
UND Yönetim Kurulu Başkanı

Mart 2021