Kapıkule (TR)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
3 KM
AKARYAKIT
3.580 TL
Hamzabeyli (TR)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.550 TL
Ipsala (TR)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.580 TL
Gürbulak (TR)
04.08.2020
İHRACAT
6 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Sarp (TR)
04.08.2020
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
1 KM
Maribor (SLO)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Batrovci (SRB)
04.08.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
BAŞKANIN MESAJI
 
Değerli Dostlarım
 

Covid-19 sonrasında bir yandan daha fazla korumacı yaklaşımlar ortaya çıkarken, bir yandan da yeni küreselleşme modellerinin devreye girdiğini göreceğiz. Virüs öncesi dünyanın çok sürdürülebilir olmadığını gördük. Tam olarak küreselleşmenin sağlanamaması aslında bunun sebebiydi. Ülkeler arasında ekonomi, ticaret, hukuk, sağlık, ulaşım, eğitim başta olmak üzere tüm alanlarda tam bir işbirliğinin olmaması nedeniyle; salgın tüm dünyayı etkilerken ülkeler farklı uygulamaları ve önlemleri devreye soktular. Şimdi önümüzde yeni bir dönem var ve bu dönem büyük riskleri ve büyük fırsatları barındırması açısından ülkelerin geleceği açısından belirleyici olacak.

Ülkeler ve çok uluslu firmalar bu belirsizlik içinde uluslararası stratejilerini ortaya koyacaklar. Salgın ile gelen kriz döneminde ortaya çıkan somut bir durum var. O da firmaların artık mevcut tedarik zinciri yönetimleriyle devam etmeyecekleri. Sürdürülebilir bir sistemi ortaya çıkarmak için farklı kaynaklardan beslenen ve kaynağa daha yakın olan üretim stratejileri öne çıkacaktır. Bu dönüşümde en avantajlı ülkelerin başında Türkiye gelecek. Önümüzde, belki de hiç olmadığı büyük fırsatlar var.

Karayolu ile 64 ülkeye doğrudan taşıma yapabilen bir ülkeyiz.  Modern, çevre dostu ve etkin bir filoya; yetkin taşımacılık firmalarına sahibiz.  Son yıllarda yapılan liman yatırımları ile büyük bir kapasiteye kavuştuk. Havayolu taşımacılığında katlanarak büyüyoruz ve dünyanın en büyük ikinci havalimanına sahibiz. 5 saatlik uçuşla 60 ülkeye ulaşabiliyoruz. Demiryolunda BTK hattı, Marmaray gibi açılımlarla Avrupa ve Asya arasındaki ticarete yeni bağlantılar kattık. Nakliye, depolama ve katma değerli hizmetlerde oldukça yüksek bir potansiyele sahibiz. Teknolojiyi iyi kullanabilen yetişmiş insan gücümüz, genç nüfusumuz ve büyük insan kaynağımızla tam bir cazibe merkeziyiz.

Salgın sürecinde en büyük ticaret ortağımız Avrupa Birliği, tedarik zincirinin sürdürülebilirliği açısından çok büyük sıkıntılar yaşadı. Tedarik zincirindeki bozulmaları engellemek için “Yeşil hatlar” adı verilen bir mekanizma oluşturdu. Bu süreçte, Türkiye’nin AB’nin tedarik zincirleri için taşıdığı kritik önem çok daha belirgin hale geldi. AB ile gümrük birliği ilişkisi içinde olan Türkiye’nin de parçası olduğu Yeşil Hatlar ile, AB’ye yönelik yük taşımalarının, bu taşımaları gerçekleştiren araçlar ve sürücülerinin de önü açılmaya çalışıldı.  Ancak, Schengen sisteminin dahi askıya alındığı bu süreçte, Komisyon’un yayınladığı yeşil hat kurallarının AB ülkeleri özelinde uygulanmasında ciddi sıkıntılar yaşandığını Türk taşımacılar olarak deneyimledik. Önümüzdeki süreçte, yeşil hat (hızlı sınır geçiş) kuralları,  AB’nin tedarik zincirine katkı sağlayan Türk taşımacılar olarak maruz kaldığımız haksızlıkların ortadan kaldırılması için çok önemli bir referans olacaktır.

Covid-19 ile dünyanın insan kaybıyla birlikte çok büyük ekonomik kayıpları oldu ve olmaya da devam ediyor. Bu durum dünyada Çin’e karşı olan tavrı değiştirdi. Çin merkezli bir tedarik zinciri yönetimi sürdürülebilir görünmüyor. Dev çok uluslu firmaların yeni alternatif oluşturma çabalarını görmeye başlayacağız. Türkiye tam da bu noktada -ticaret yolları üzerinde- pırlanta gibi duruyor. Üzerimize düşen görev pırlantadan yayılan bu ışığı büyütmek ve dikkatleri ülkemize çekmek olacaktır. Hükümetimiz başta olmak üzere; Ticaret Bakanlığımız, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız ve Dışişleri Bakanlığımız bu amaçla büyük bir gayret içinde çalışmalar yürütüyor. Covid-19 ile birlikte bu çalışmalar daha da hızlandı. Önümüzdeki aylarda çok önemli gelişmelerin yaşanacağına inanıyorum. Hazine ve Maliye Bakanımız Sayın Berat Albayrak ve Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlut Çavuşoğlu ile yaptığım görüşmelerde her iki Bakanımız; sektörün ülkemiz için ne kadar önemli olduğunu teyit ederek, sektörümüze verilecek desteklerin bu anlamda sağlayacağı kazanımları ifade ettiler.

Uluslararası karayolu yük taşımacılığı sektörü olarak bugüne kadar ülkemiz için büyük bir gayret ve fedakarlıkla çalıştık. Vizeler, kotalar gibi engellemelere karşı büyük bir rekabetçilik örneği gösterdik. Türk ihraç yüklerini her koşulda taşımaya hazır olduğumuzu bu salgın sürecinde de ispatladık. Bundan sonra da ülkemiz için, insanımız için çalışmaya devam edeceğiz. Ülkemiz ihracatının yüzde 40’ını taşıyan bu sektör, Türkiye’yi taşımaya devam edecektir.

 

Saygı ve Sevgilerimle

Ö. Çetin Nuhoğlu
UND Yönetim Kurulu Başkanı
Haziran 2020