Zengezur Koridoru Çalıştayı Iğdır'da Gerçekleştirildi - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
11.08.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
15 KM
TIR PARKI
1870 ARAÇ
AKARYAKIT
16.810 TL
Hamzabeyli (TR)
11.08.2022
İHRACAT
16 KM
İTHALAT
5 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.800 TL
Ipsala (TR)
11.08.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.810 TL
Gürbulak (TR)
11.08.2022
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
300 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
11.08.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
3450 ARAÇ
Sarp (TR)
11.08.2022
İHRACAT
28 KM
İTHALAT
5 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
11.08.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
11.08.2022
İHRACAT
9 KM
İTHALAT
10 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
11.08.2022
İHRACAT
14 KM
İTHALAT
9 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /ZENGEZUR KORİDORU ÇALIŞTAYI IĞDIR'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
ZENGEZUR KORİDORU ÇALIŞTAYI IĞDIR'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
A+A-
Zengezur Koridoru Çalıştayı Iğdır'da Gerçekleştirildi

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü ve Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA)'nın işbirliğiyle “Zengezur Koridoru’nun Bölgesel Kalkınma ve Ekonomik Büyümede Stratejik Önemi Çalıştayı” Iğdır’da yapıldı.

Çalıştaya SERKA Yönetim Kurulu Üyesi Iğdır Valisi H.Engin Sarıibrahim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürü Barış Yeniçeri, Rektör Prof.Dr.Mehmet Hakkı Alma, Nahçıvan Devlet Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Elbrus İsayev, SERKA Genel Sekreteri Nurullah Karaca ile Türkiye’den ve Azerbaycan’dan kamu kurum ve kuruluşların temsilcileri ve akademisyenler katılırken UND’yi temsilen UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener katılım gösterdi.

Çalıştayda açıklama yapan UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener, “Türkiye’nin ihracatla kalkınan bir ülke, çıkış kapıları ve güzergahları bu yüzden çok önemli, ancak bu koridorları açınca herşey kendiliğinden olacak diye beklememeliyiz. Bu koridorun işlemesi mevzuatların kolaylaştırılması, masrafların azaltılmasına bağlı. Nahçıvanda bir takım harçlar ücretler ödüyoruz devamında İran’a gidiyorsak İran’da ödüyoruz. Gürcistan’ın aradan çıkararak Türkiye’nin Nahçıvan üzerinden doğrudan Azerbaycan’a bağlanması bizim için büyük sevinç ancak Nahcıvan’da ayrı muamele, Ermenistan’da ayrı bir muameleyle mi karşılaşacağız? bu bizim için kritik bir durumdur. Bu alt yapıyı düşüneneler bunun üst yapısını da iyileştirirlerse bence Orta Asya’ya ulaşmak için şuanda Sarp sınır kapısında 10 km yakın kuyruk var bu trafiğin büyük bölümü bu güzergaya dönecektir” dedi.

Koridorun transit öneminden bahseden Şener “Zengezur Koridoru ile Azarbeycan ile komşu olacağız. Lojistik hızlı ve kolay olanı tercih ediyor. Şuanda Türk tırları Azerbaycan ve ağırlıklı olarak Orta Asaya’ya giderken Gürcistan üzerinden uzun bir koridor kat ettikten sonra Azerbaycan’a ulaşıyor . Zengezur Koridoru bu yolu kısaltıyor. Vakti zamanında tarihi İpek Yolu bu bölgenin kalkınmasında önemli bir rol üstlenmişti. Ümit Burnu keşfedilip, Afrika’nın güneyinden denizden Avrupa’ya gidilmeye başlandığında, Süveyş Kanalı yapıldığında Osmanlı topraklarının transit önemi giderek kaybolmuştu şimdi o rol tekrar geriye dönüyor. Çin’den trenle yola çıkan araçlar Kars Iğdır üzerinden Londra’ya gidiyor. Bu güzergahın oluşumuna emek verenlere herkese teşekkür ediyoruz” dedi.