Kapıkule (TR)
10.07.2020
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.580 TL
Hamzabeyli (TR)
10.07.2020
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.550 TL
Ipsala (TR)
10.07.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.580 TL
Gürbulak (TR)
10.07.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
10.07.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Sarp (TR)
10.07.2020
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
5 KM
Maribor (SLO)
10.07.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
10.07.2020
İHRACAT
20 KM
İTHALAT
2 KM
Batrovci (SRB)
10.07.2020
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
2 KM
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /BREXİT SÜRECİNDE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ALANINDA TÜRKİYE-BİRLEŞİK KRALLIK İŞBİRLİĞİ
BREXİT SÜRECİNDE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ALANINDA TÜRKİYE-BİRLEŞİK KRALLIK İŞBİRLİĞİ
A+A-
Brexit Sürecinde Karayolu Taşımacılığı Alanında Türkiye-Birleşik Krallık İşbirliği

19 Haziran 2020 tarihinde Türk-İngiliz Ticaret ve Sanayi Odası (TBCCI) organizasyonunda gerçekleştirilen webinar toplantısına TBCCI Başkanı Alderman Emma Edhem başkanlık ederken; UND adına İcra Kurulu Başkanı ve TBCCI Direktörü Alper Özel, Türkiye’nin Londra Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Tarık Sönmez, TİM Genel Sekreter Yardımcısı Esra Erginoğlu, İngiltere Başkonsolosu ve Doğu Avrupa ve Orta Asya Ticaret Komiseri Judith Slater, İngiltere Karayolu Taşımacılığı Derneği RTA Politikalar Direktörü Duncan Buchanan konuşmacı olarak katılım sağladı.

İhracat-Lojistik-Taşımacılıkta Covid-19: Bugün ve Gelecek” temalı webinar’de UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel tarafından “Türk taşımacılarının İngiltere taşımalarında geçilen AB ülkelerinde yaşanan kota, vize gibi tarife dışı kısıtlamaların yarattığı sorunlar, COVID-19 krizi sırasında UND tarafından sınırların açık tutulması amacıyla yapılan çalışmalar aktarıldı.

Özel, AB’nin Yeşil Hatlar kurallarının AB ülkeleri tarafından eşgüdümlü şekilde uygulanmaması nedeniyle yaşanan sorunlara değinerek, bu sorunlar nedeniyle Türk-İngiliz ticaretinin kayıplar yaşadığı ve gelişemediğini; dolayısıyla, özellikle Brexit sürecinde AB ile ilişkilerinde yeni bir döneme giren Türkiye-İngiltere ticaretinin paydaşlarının bu ortak sorunları çözmek için birbirine destek vermesi gerektiğini belirtti.

İngiltere Karayolu Taşımacılığı Derneği RTA adına konuşan Duncan Buchanan, İngiltere’nin Türkiye’ye yönelik taşımalarının büyük bölümünü Türk taşımacılarının gerçekleştirdiğini; özellikle Covid-19 sürecinde sınır geçişlerinde yaşanan tüm sıkıntıları ve karmaşayı, sahip oldukları uzmanlık sayesinde kolaylıkla aşabilen Türk taşımacıları ve sürücüleri sayesinde tedarik zincirinin sürekliliğinin sağlanabildiğini ifade etti.

Buchanan, Brexit sürecinde Avrupa Birliği’nden ayrılacak olan İngiltere’nin yeni kurulacak düzenin karayolu taşımacıları açısından belirsiz olduğuna, Türk taşımacıları ile benzer sorunları yakın gelecekte yaşamaya başlayabileceklerine dikkat çekti ve dolayısıyla işbirliğine hazır olduklarını belirtti.

UND, Şubat ayında İngiltere Ulaştırma Bakanlığı (Department for Transport) ile yaptığı görüşmede mevcut sorunları aktarmış; Brexit sürecinde İngiltere’nin AB ile karayolu taşımacılığı ile ilgili ayrı bir anlaşma imzalamaya hazırlandığı bilgisini almıştı. Brexit süreci Derneğimizce yakından takip edilerek, Türkiye-AB taşımacılık ilişkilerinin geleceği ile ilgili çalışmalarda model olarak alınmaktadır.