AZERBAYCAN: “SÖZ VERDİK!” - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
12.05.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
5 KM
AKARYAKIT
5.235 TL
Hamzabeyli (TR)
12.05.2021
İHRACAT
8 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
5.217 TL
Ipsala (TR)
12.05.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
5.235 TL
Gürbulak (TR)
12.05.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
12.05.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Sarp (TR)
12.05.2021
İHRACAT
8 KM
İTHALAT
3 KM
Maribor (SLO)
12.05.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
12.05.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
2 KM
Batrovci (SRB)
12.05.2021
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
1 KM
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /AZERBAYCAN: “SÖZ VERDİK!”
AZERBAYCAN: “SÖZ VERDİK!”
A+A-

UND, Orta Koridor’un kilit ülkesi Azerbaycan’da çözüm aradı
AZERBAYCAN: “SÖZ VERDİK!”

Asya-Avrupa arasındaki ticarette en önemli güzergâhlardan biri olan Orta Koridor’un taşımacılar tarafından daha fazla kullanılması için harekete geçen UND, Azerbaycan’da önemli ziyaretler gerçekleştirdi. Öncelikle yüksek ücretler ve gümrük sorunlarının çözülmesi gerektiği aktarılırken hattın transit konumunun geliştirilmesi gerektiği anlatıldı.

Orta Koridor Doğu-Batı ticaretinin en avantajlı hatlarından biri; ancak şu anda yüksek ücretler ve yaşanan sorunlar hattın verimli çalışmasının önünde engel oluşturuyor. Orta Koridor’un avantajlarının ortaya çıkmasını amaçlayan UND, Türk Konseyi Genel Sekreter Yardımcıları, Özbekistan Ulaştırma Bakan Yardımcısı başkanlığındaki Özbek heyeti ile birlikte Azerbaycan’da önemli ziyaretler gerçekleştirdi.

ÖZEL: YÜKSEK GEÇİŞ ÜCRETLERİN KALDIRILMASINI BEKLİYORUZ

Heyet ilk önce Azerbaycan Ekonomi Bakanlığı ile bir görüşme gerçekleştirdi. UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel burada bir bilgilendirme yaptı. Azerbaycan’da alınan yüksek geçiş ücretleri, yanıcı bahanesiyle taşımacılardan alınan ücretler, Devlet Yol Fonu Vergisi, başka ülkelerden alınmayan fakat Türk araçlarından alınan ücretler, yüksek gemi fiyatları ve Hazar Denizindeki beklemeler ve kapasite yetersizliği gibi konular hakkında bilgiler veren Özel, Türkiye’de yüksek maliyetlerin kaldırılması haberini beklendiğini iletti.

Ayrıca, Gürcistan-Rusya sınırındaki engeller ve sınırın hava şartları sebebiyle sık sık kapanması, yaşanan lojistik zorluklar, Orta Koridor varken diğer güzergâhların kullanılması sorunu aktarıldı.

Heyet sonrasında, Azerbaycan Ulaştırma, İletişim ve Yüksek Teknolojiler Bakan Yardımcısı başkanlığında bir araya geldi. Türk Konseyi toplantıda; Orta Koridorun ulaştırma alanında büyük bir alternatif role sahip olduğunu ve kilit ülke olan Azerbaycan’ın lojistik transit konumunun güçlenmesinin Türk dünyası açısından önemine vurgu yaptı.

GÜMRÜK SORUNU ELE ALINDI

Ziyaret kapsamında Azerbaycan Gümrük Komitesi Birinci Başkan Yardımcısı ile görüşen heyet, gümrük alanında Azerbaycan’dan beklenen iyileştirmeler ve sınır kapısındaki gümrük personelinin arttırılması konusunu istişare etme fırsatı buldu. Azerbaycan gümrük yetkilileri; Azerbaycan Gümrüklerinin dijitalleşmesi, ticaretin kolaylaştırılması yönünde hükümetin verdiği emir doğrultusunda, kısa zamanda iyileştirmelerin, Türk Konseyi üyesi ülkeler Türkiye ve Özbekistan’ında işbirliğiyle gerçekleştirileceğini bildirdi.

YÜKSEK GEÇİŞ MALİYETLERİ MASAYA YATIRILDI

Türk Konseyi Heyeti, Hazar koridorunun deniz geçişleriyle ilgili olarak Azerbaycan Denizcilik Şirketi ASCO Başkan Yardımcısı ve Bakü Uluslararası Deniz Ticaret Limanı Direktörünü liman ve gemi kapasitesi hakkında görüşmeler gerçekleştirdi.

UND adına söz alan Alper Özel, Bakü limanı ve Hazar noktasının büyük bir lojistik merkeze dönüşebileceğini, ayrıca Azerbaycan ve yeni açılacak Nahcivan koridorunun çok büyük bir potansiyel vaat ettiğini, fakat mevcut yüksek maliyetler ile Orta Koridorun Orta Asya tedarik zinciri ve koridoru kullanan Türk taşımacılarının rekabet gücünü azalttığını bu sebeple, gemi fiyatlarında indirim, kapasite yükseltilmesi ve Nahcivan koridorundaki yüksek maliyetlerin azaltılması gerektiğinin altını çizdi.

UND, ÖZBEKİSTAN ULAŞTIRMA BAKAN YARDIMCISI İLE GÖRÜŞTÜ

Toplantı vesilesiyle UND heyeti ve Özbekistan Ulaştırma Bakan Yardımcısı bir araya geldi. Türkiye ve Özbekistan arasında artan taşımacılık hacmi ve ticaretten duyulan memnuniyet taraflarca ifade edilirken, Bakan Yardımcısı tarafından, Orta Koridorun güçlendirilmesi için Özbekistan, Azerbaycan ve Türkiye’nin Türk Konseyi şemsiyesi altında öncü olmaları gerektiği, Orta Koridorda elektronik geçiş belgesinin dünyada ilk defa uygulanmaya başlamasının önemi, bu ve diğer projelere ilişkin verilen önem ifade edildi. Bakan Yardımcısı, Türkiye ile işbirliğini önemsediğini ve yakın zamanda diğer ulaştırma konularını görüşmek üzere Türkiye’nin Karma Ulaştırma Komisyon toplantısı için davet edileceğini ifade etti.

Canlı Yayında Beklentiler Anlatıldı

EKO TÜRK TV’de yayınlanan Lojistik Dünyası programına konuk olan Türk Konseyi Genel Sekreteri Yardımcısı Gismat Gozalov, UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel ve Elat Liman Yöneticisi Zahur Hasanov, canlı yayında Fatih Şener’in sorularını cevapladı. Programa Bakü’den canlı bağlanan heyet Orta Koridor için beklentilerini dile getirdi.

Türk Konseyi Genel Sekreteri Yardımcısı Gismat Gozalov, Orta Koridorun, Türk dünyasına ait olduğunu ve geliştirilmesinin sorumluluğunun ilgili ülke kurumları ile birlikte Türk Konseyinin de gündeminde olduğunu belirtti.

Türk Konseyi Genel Sekreter Yardımcısı, Orta Koridorun güçlenmesi için ziyaretlerin ve toplantıların Konsey Üyesi ülkelerin kurumları ile sürdürülmeye devam edeceğini, Konseyin bir sonraki ziyaretinin Hazar’ın diğer tarafı olan Kazakistan, Kuryk Limanı olmasının planlandığını ifade etti.

Elat Liman Yöneticisi Zahur Hasanov ise, Alat limanında yatırımların artmaya devam ettiğini, pandemi döneminde sınır kapılarını kapatan ülkeler sebebiyle Orta Koridorun kurtarıcı olarak faaliyetlerine devam ettiğini, Karabağ savaşında bile faaliyetlerini durdurmadıklarını ve lojistik dünyasına hizmet etmeye devam ettiklerini bildirdi. Sayın Hasanov ayrıca Karabağ savaşı sırasında Dernek çalışanlarının gönderdiği destek video ve mesajlarının yarattığı destek için Liman çalışanları adına şükranlarını sundu.

Lojistik Sorunlarımızı Aşacağız (UND’ye Azerbaycan tarafından verilen cevabi bilgide)

Gerçekleştirilen ziyaret kapsamında yapılan görüşmelerde Azerbaycan heyeti, son haftalarda Türkiye ile Azerbaycan arasında yapılan hükümetler arası üst düzey görüşmelerde ulaştırma sorunlarına ilişkin gerekli çalışmaların yapılacağının konuşulduğu ve Azerbaycan tarafından sorunların çözümü noktasında söz verildiği, aktardı

bu çerçevede;

1) Şeffaf, adil ve öngörülebilir tüm TIR’lar için tek bir tarife sistemi getirileceği,

2) Tehlikeli yük kapsamında alınan ücretlerin tamamıyla kalkacağını,

3) Transit geçiş belgesinin süreceğini fakat kotanın sınırsız olacağı,

4) Hazar denizinde önümüzdeki iki ay içerisinde kapasite sorununu bir nebze daha aşmak üzere 50 TIR kapasiteli geminin faaliyete geçeceğini, ikinci geminin de inşasının devam ettiğini,

5) Kazakistan’dan Türkiye’ye gerçekleştirilecek Türk Konseyi TIR konvoyuna tümüyle destek verileceği açıklandı.

6) UND ve Türk Konseyi arasında, Hazar koridoru özelinde bir çalışma grubu kurulacaktır.

Konuların gündeme alındığı belirtildi.

Bu vesilesiyle, Türk Konseyine Derneğimize göstermiş olduğu yakın işbirliğinden dolayı sektörümüz adına şükranlarımızı sunarız.