UND, OECD’nin "Orta Koridorun Potansiyelinin Gerçekleştirilmesi" Başlıklı Raporunun İlk Bulgularını Sunduğu Toplantıya Katıldı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /UND, OECD’NİN "ORTA KORİDORUN POTANSİYELİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ" BAŞLIKLI RAPORUNUN İLK BULGULARINI SUNDUĞU TOPLANTIYA KATILDI
UND, OECD’NİN "ORTA KORİDORUN POTANSİYELİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ" BAŞLIKLI RAPORUNUN İLK BULGULARINI SUNDUĞU TOPLANTIYA KATILDI
A+A-
UND, OECD’nin

OECD tarafından Mart 2023 başlatılan "Orta Koridorun Potansiyelinin Gerçekleştirilmesi" başlıklı raporun ilk bulguları ve tavsiyelerinin sunulduğu toplantı gerçekleştirildi. Rapor, özel sektör ve koridor kullanıcılarının perspektiflerine odaklanmaktadır. Nihai rapor 12-14 Aralık 2023 tarihlerinde Paris'te düzenlenecek olan OECD Avrasya Haftası’nda sunulacaktır. Bu etkinlik, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Türkiye'deki ticaret, ulaştırma ve lojistik alanlarından hükümet temsilcilerini, uzmanları, kalkınma ortaklarını ve ilgili kalkınma ortaklarını bir araya getirmektedir. Raporun bulgularının ve tavsiyelerinin iyileştirilmesi ve zenginleştirilmesi için bir platform görevi görmektedir. OECD bu yıl, Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan ve Kazakistan perspektifinden Orta Koridor'un geliştirilmesindeki zorlukları ve fırsatları anlamak üzere analitik bir çalışma hazırlamıştır. Çalışma, bölgesel entegrasyon, altyapı, ticaretin kolaylaştırılması ve uluslarüstü koordinasyon ile ilgili temel reform önceliklerinin haritalanmasına ve sıralanmasına yardımcı olmak üzere, özel sektör ve kilit kamu aktörlerinin bakış açısından Orta Koridor'un kalkınma potansiyeli üzerine yakın zamanda yapılan çalışmaları tamamlayıcı nitelikte olup, bir politika konsültasyonuna (anket ve nitel görüşmeler) dayanmaktadır.

Orta Koridor, Asya'yı Orta Asya, Kafkaslar ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayan çok modlu bir ulaşım ağıdır. Orta Koridor olarak da bilinen Trans-Hazar Uluslararası Ulaşım Rotası, Asya'yı Avrupa'ya bağlamaktadır. Karadeniz ve/veya Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşmadan önce Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan ve Gürcistan üzerinden geçmektedir. Karayolu, konteynerli demiryolu taşımacılığı ve feribot güzergahlarını içeren çok modlu bir ulaşım ağıdır. Kuzey Rotası ve deniz yollarına uygulanabilir bir alternatif olsa da potansiyeli kısıtlıdır. Orta koridor daha fazla kara ve deniz sınırını geçmekte ve farklı yönetmelik, kanun ve gereklilikleri beraberinde getirmektedir. Çok modlu bir güzergâh, ticaret ve transit geçişe uygun fiziksel altyapıya ihtiyaç duymaktadır. Böyle bir koridor, koridor ekonomilerini kapsayan yumuşak ve sert altyapının tüm yönlerini tek bir kurumun koordine etmediği yoğun bir işbirliği gerektirmektedir. OECD, dört ülkede -Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye- darboğazları ve reform ihtiyaçlarını belirlemek üzere 170'den fazla katılımcıyla bir politika istişaresi gerçekleştirmiştir. Anket soruları, firma, dernek, kamu kuruluşu olacak şekilde katılımcı türüne göre uyarlanmıştır. Sorular Orta Koridor kullanımı, ticaretin kolaylaştırılması, ulaştırma altyapısı ve politika öncelikleri konularına odaklanmıştır. Katılımcılar başlıca Orta Koridor ülkelerinden gelmiş ve sorular paydaş türüne göre uyarlanmıştır.

Dünyanın önde gelen kurumlarından önemli katılımcıların teşrif ettiği OECD’nin önderliğinde gerçekleştirilen bu toplantıya UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, İcra Kurulu Üyesi Alpdoğan Kahraman ve AB Uzmanı Şadiye Nuhoğlu katılmıştır.