Kapıkule (TR)
28.10.2020
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
5 KM
AKARYAKIT
3.717 TL
Hamzabeyli (TR)
28.10.2020
İHRACAT
6 KM
İTHALAT
2 KM
AKARYAKIT
3.697 TL
Ipsala (TR)
28.10.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.717 TL
Gürbulak (TR)
28.10.2020
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
28.10.2020
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
0 KM
Sarp (TR)
28.10.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
8 KM
Maribor (SLO)
28.10.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
28.10.2020
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
1 KM
Batrovci (SRB)
28.10.2020
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
1 KM
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /UND, KOTA MÜCADELESİNDE OTOMOTİV YAN SANAYİ İHRACATÇILARINI DA YANINA ALIYOR
UND, KOTA MÜCADELESİNDE OTOMOTİV YAN SANAYİ İHRACATÇILARINI DA YANINA ALIYOR
A+A-


“Otomotiv Sektörünün Lojistik Maliyetleri” konulu bir araştırma yürüterek sektörün artan maliyet kalemlerinin özelikle Avrupa pazarına ihraç edilen Türk yan sanayi ürünlerinin rekabet gücünü azalttığına dikkat çekmeyi amaçlayan TOSB Bölge Müdürlüğü yetkilileri, 23 Mart’ta UND Heyeti ile bir araya geldi.
 
Ekonomi Bakanlığına sunulmak üzere otomotiv yan sanayi ihracatımızın maliyet kalemlerinin, rakip ülkelerle detaylı olarak kıyaslandığı bu önemli çalışma vesilesi ile  Lojistik sektörünün sorunlarını ve güncel meselelerini paylaşan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, lojistik maliyetlerin azaltılmasını sağlayacak UND girişimlerine TOSB üyelerinin aktif desteğini talep etti.

 

Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilen otomotiv yan sanayi ürünlerinin taşınması sürecinde, sınır kapılarımız ve gümrüklerimizde yaşanan sorunlar ve gecikmeler gibi faktörler yüzünden teslim sürelerimizin uzadığına ve öngörülemediğine, bu durumun Avrupa’daki üretici firmaların tedarik pazarlarını değiştirmelerine yol açtığına, bunun ise ülkemizin otomotiv yan sanayi ürün ihracatının azalması ve ülkemize önemli yatırım ve istihdam olanaklarının yitirilmesiyle sonuçlandığına dair örnekleri paylaşan TOSB yetkilileri, analizlerini UND ile paylaştı.
 
TOSB yetkilileri, başta  Kapıkule olmak üzere, gümrük ve sınır kapılarımızdaki süreçleri hızlandıracak İzinli Gönderici/Yetkilendirilmiş Yükümlü gibi basitleştirilmiş prosedürlerden faydalanan firma sayısının artırılması olmak üzere, lojistik maliyetleri düşürme amaçlı çalışmalarını aktardı. UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ise, yurtiçi kaynaklı lojistik maliyetlerin yanı sıra ülkemiz taşımacılarının yurtdışında maruz kaldıkları haksız ve ayrımcı kısıtlamalar sonucunda yaşanan  sıkıntılara dair bilgi verdi ve UND’nin çözüm amaçlı çalışmalarına destek istedi.
 
 

TOSB Bölge Müdür Yardımcısı Sn. Ramazan Şahin başkanlığında toplanan TOSB yetkilileri Serkan Yavuz (FARBA), Fuat Burtan Arkan (ARPEK Arkan), Kadir Dönmez (CAVO) ve Pınar Çataltaş (TOGEV) ile gerçekleştirilen toplantı sonucunda UND-TOSB işbirliğinin geliştirilmesi, kota mücadelesine otomotiv ihracatçılarımızın desteğinin artırılması ve UND’nin aktif görev aldığı “Türkiye Ulaştırma Master Planı” çalışmalarına otomotiv sektörünün lojistik taleplerinin de yansıtılmasının sağlanması kararlaştırıldı.
 
Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde 2.8 milyon m2 arazide kurulmuş olan TOSB Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi, 80 üye otomotiv parça sanayicisinin faaliyet gösterdiği ilk ve tek ihtisas organize sanayi bölgesi olarak TAYSAD (Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği), KOSGEB ve Kocaeli Sanayi Odası Gebze Temsilciliğini de bünyesinde barındırmaktadır.