Tedarik Zincirindeki Kırılmalar Karayolunun Avantajıyla En Aza İniyor - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /TEDARİK ZİNCİRİNDEKİ KIRILMALAR KARAYOLUNUN AVANTAJIYLA EN AZA İNİYOR
TEDARİK ZİNCİRİNDEKİ KIRILMALAR KARAYOLUNUN AVANTAJIYLA EN AZA İNİYOR
A+A-
Tedarik Zincirindeki Kırılmalar Karayolunun Avantajıyla En Aza İniyor

Bu yıl 15’incisi düzenlen logitrans fuarı kapsamında gerçekleştirilen, moderatörlüğünü UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel’in yaptığı “Kriz Dönemlerinde Tedarik Zincirlerinin Sürekliliği” panelinde, Türk uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün kriz dönemlerinde ortaya koyduğu performansa dikkat çekilerek süreçlerin iyileştirilmesiyle sektörün ihracata yapacağı katkıya vurgu yapıldı.

Son yıllarda tedarik zincirinde yaşanan kopmalar uluslararası ticarette sorunların yaşanmasına neden olurken tüm sektörler bundan etkilendi. 16 Kasım’da logitrans Fuarı’nda yapılan Kriz Dönemlerinde Tedarik Zincirlerinin Sürekliliği adlı panelde konu ele alınırken nasıl bir yol izlenmesi gerektiği, ülkelerin lojistik ve taşımacılık sektörüne nasıl bakmaları gerektiği ortaya konarken ülkemiz özelinde durum değerlendirildi.

Karakaş: Krizlere karşı sektörün sunduğu avantajları kullanıyoruz

Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Dr. Yusuf Karakaş, taşımacılık sektörünün ihracata verdiği katkıyı artırmak için bakanlık olarak sektöre önemli destekler sağladıklarını söyledi. Karakaş, “Uluslararası karayolu taşımacılık sektörü büyük avantajlara sahip. Sektörün sunduğu destek ile tedarik zincirindeki kırılmalardan en az etkilenen bir sistem geliştiriyoruz. Tedarik zincirindeki sorunların üstesinden gelebilmek için devlet desteklerini yürürlüğe koyduk” dedi.

Şener: Kriz istemeyiz ama bu krizler kaslarımızı güçlendiriyor

UND Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şener de “Bir sektörü desteklemek istiyorsanız lojistiğe dokunun” diyerek sektörün gücüne dikkat çekti. Şener, “Bölgemizde birçok kriz yaşanıyor ve sektörümüz krizlere alışık. Biz burada bu kadar sorun içinde nefes almaya çalışan bir sektörüz. Şu anda Türkiye bölgesinde kaşıkçı elması gibi parlıyor. Bizim lojistik becerilerimiz var. Bizi bu hale krizler, zorluklar getirdi. Kriz bizim kaslarımızı güçlendirdi, duyarlılığımızı artırdı. Tabiki kriz istemeyiz ama krizlerin sektörümüzü güçlendirici etkisi var” dedi.

Ereke: Süreçleri basitleştirip hızlandırmaya çalışıyoruz

IRU Türkiye Daimi Temsilcisi Erman Ereke, Orta Koridor’un artan önemine dikkat çekerek, bu hatta sorunların bulunduğunu ve süreçlerin iyileştirilmesi için yaptıkları çalışmalardan bilgiler verdi. Ereke, “Süreçleri basitleştirip hızlandırmak için çalışıyoruz. TIR sisteminin dijitalleştirilmesini geliştiriyoruz. Bununla birlikte yeşil hatların oluşturulması istişare ediliyor. Doğu-Batı aksında oluşturulan yeşil koridorlarda daha hızlı taşımalar yapıyor. Bugün Çin’den Türkiye’ye olan taşımalarda Tır sistemini dijital olarak kullanılabilecek bir sisteme sahibiz. Sınır geçişleri üzerinden kolaylaştırma sağlayabiliyoruz. Geçiş Belgelerinin dijitalleştirilmesi, Ro-Ro maliyetlerinin düşürülmesi için de istişarelerimiz devam ediyor” dedi.

Sazak: Yaptırım izlenimi var ama Rusya’nın ticareti artıyor

TUM Strategy, Kurucu Ortağı Selim Can Sazak, Rusya-Ukrayna savaşının dünya ticaretine etkilerini değerlendirerek, ortaya çıkan rakamların izlenimlerden çok daha farklı olduğunu söyledi. Sazak, “Rusya sadece bizimle ve Çin ile ticaret yapıyor gibi bir izlenim var. Ancak Rusya’nın İngiltere’den, Hollanda’dan, Almanya’dan ithalatı var. Daha ilginci Rusya’nın bu ülkelere artan bir ihracatı var. Kritik sektörlerde ticaretin devam ettiği görülüyor” dedi.

Baydarol: Türk sürücülerine çıkarılan vize engeline mütekabiliyet uygulamalıyız

UND AB Danışmanı Can Baydarol, belirsizliğin hakim olduğu bir dönem yaşandığını, Rusya-Ukrayna savaşı bittiğinde belirsizliğin yerini krizin alacağını söyledi. Baydarol, karayolu taşımacılık sektöründeki engelleri anlattıktan sonra nasıl bir yol izlenmesi için bir karar almamız gerektiğini söyledi. Baydarol, “Bizim stratejik bir karar almamız lazım. Mütekabiliyet mi uygulayacağız yoksa tedarik zinciri kırılmasın mı diyeceğiz? Tedarik zincirinin kırılması bizden çok Avrupa’nın sorunu. Eğer senin bana uyguladığını ben sana uygularsam tedarik zinciri ne olcak. Avrupa Komisyonu ile bir transit anlaşması yapılması gerekiyor. Bunu Polonya yaptı. Ancak karşımızda siyasi bir duruş var ve bunu zorlamak gerekiyor. Bunun yolu da Türkiye’ye gelen Avrupalı sürücülere mütekabiliyet uygulamaktır” dedi.