Orta Koridor ve Hazar Geçişi II. Türkiye–Azerbaycan Yatırım Forumu’nda Ele Alındı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /ORTA KORİDOR VE HAZAR GEÇİŞİ II. TÜRKİYE–AZERBAYCAN YATIRIM FORUMU’NDA ELE ALINDI
ORTA KORİDOR VE HAZAR GEÇİŞİ II. TÜRKİYE–AZERBAYCAN YATIRIM FORUMU’NDA ELE ALINDI
A+A-
Orta Koridor ve Hazar Geçişi II. Türkiye–Azerbaycan Yatırım Forumu’nda Ele Alındı

II. Türkiye–Azerbaycan Yatırım Forumu kapsamında Bakü’de düzenlenen “Bölgelerarası Ticaret ve Lojistik Koridorları” panelinde, Orta Koridor’un geliştirilmesi, bölgesel ticaretin sürekliliği ve ulaştırma altyapılarının güçlendirilmesine yönelik başlıklar ele alındı. Panele Ticaret Bakan Yardımcısı Mustafa Tuzcu, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar,  Azerbaycan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Rahman Hümmetov ile UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel katıldı.

 

Panelde konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Mustafa Tuzcu, Bakü–Tiflis–Kars demiryolu hattının güçlendirilmesi ve Zengezur Koridoru’nun faaliyete geçmesinin, Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticaret hacmini artıracağını ve lojistik bağlantıları ileri bir seviyeye taşıyacağını ifade etti. Tuzcu, Türkiye ve Azerbaycan’ın merkezinde yer aldığı Orta Koridor’un etkin ve verimli şekilde kullanılmasının, bölgesel ticaretin sürekliliği ve bağlantısallığın güçlendirilmesi açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

orta-koridor-ve-hazar-gecisi-ii-turkiye-azerbaycan-yatirim-forumu-nda-ele-alindi-4.jpg

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar ise panelde yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin son yıllarda hayata geçirdiği ulaştırma yatırımları kapsamında Orta Koridor, Zengezur Bağlantısı, Kalkınma Yolu, koridor yönetimi, bağlantısallık ve dijitalleşme başlıklarının stratejik bir bütün olarak ele alındığını ifade etti. Ünüvar, söz konusu koridorların etkin yönetiminin, bölgesel ticaret ve lojistik entegrasyon açısından büyük önem taşıdığını belirtti.

 

Panelde ayrıca Orta Koridor’un artık teorik bir tartışma alanı olmaktan çıkarak uygulama ve operasyon aşamasına geçtiği vurgulandı. Taşımacılık sektörü açısından temel sorunun talep değil; sınır geçişleri, yumuşak bağlantısallık ve özellikle Hazar Denizi geçişindeki kapasite kısıtları olduğu ifade edildi.

 

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, konuşmasında Hazar geçişinin bugün Orta Koridor’un en kritik darboğazı konumunda bulunduğunu belirterek, bu sorun çözülmeden karayolu ve demiryolu yatırımlarının beklenen etkiyi göstermesinin mümkün olmadığını dile getirdi. Bu kapsamda, Hazar’da Ro-Ro taşımacılığı kapasitesinin artırılmasının, hızlı, pratik ve uygulanabilir bir çözüm sunduğunu vurguladı.

orta-koridor-ve-hazar-gecisi-ii-turkiye-azerbaycan-yatirim-forumu-nda-ele-alindi.jpg

Özel ayrıca, 27 Kasım’da Taşkent’te, UND, Albayrak Grubu ve Kazakistan Demiryolları (KTZ) arasında Hazar Ro-Ro taşımacılığına yönelik ortak bir yatırım platformunun temelini atan Mutabakat Zaptı’nın onaylandığını hatırlattı. Ticari temelli olarak kurgulanan bu yapının, piyasadaki talebe hızlı yanıt verebilecek esneklikte tasarlandığı ifade edildi.

 

Panelde, Azerbaycan’ın söz konusu girişime katılımının, Bakü’nün bölgesel bir lojistik merkez haline gelmesine katkı sağlayacağı, Orta Koridor’un etkinliğini artıracağı ve doğu–batı ticaretini hızlandıracağı belirtildi. Girişimin, Avrupa Birliği’nin Global Gateway yaklaşımıyla da uyumlu olduğu vurgulandı.