Mersin, Antakya ve Trabzon'da Takograf Kullanımı ve AETR Konvansiyonu Eğitimleri Gerçekleştirildi - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /MERSİN, ANTAKYA VE TRABZON'DA TAKOGRAF KULLANIMI VE AETR KONVANSİYONU EĞİTİMLERİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
MERSİN, ANTAKYA VE TRABZON'DA TAKOGRAF KULLANIMI VE AETR KONVANSİYONU EĞİTİMLERİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
A+A-
AETR Sözleşmesi ve Trafik Kanunun 98’nci Maddesine göre şoförlerin sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili yapılması ve yapılmaması gerekenlerin anlatıldığı Takograf Kullanımı ve AETR Konvansiyonu Eğitimlerinin Antakya, Mersin ve Trabzon etapları gerçekleştirildi.  
Takograf kullanımı ve AETR Sözleşmesi kuralları ile ilgili ayrıntıların paylaşıldığı eğitimlerde doğru bilinene pek çok yanlış düzeltildi ve hem yurtiçi, hem de yurtdışı taşımalarında dikkat edilmesi gerekenler eğitime katılan üyelerimizle paylaşıldı.   

 


Ücretsiz olarak sunulan eğitimler Bolu, Ankara ve İzmir bölgelerinde devam edecek olup aşağıda yer alan kayıt formlarını doldurulması gerekmektedir.

BOLU – 26 Kasım Salı saat: 13.30 -17.00 / Bolu Ticaret ve Sanayi Odası
Kayıt İçin Tıklayın https://form.jotform.com/93213547867971
 
ANKARA – 27 Kasım Çarşamba saat: 13.30 -17.00 / Ankara Lojistik Üssü
Kayıt İçin Tıklayın https://form.jotform.com/93214043602950
 
İZMİR – 10 Aralık Salı saat: 13.30 -17.00 / İzmir Ticaret odası
Kayıt İçin Tıklayın https://form.jotform.com/93213945359969
 
 

Eğitime Kimlerin Katılması Faydalıdır     : Karar vericiler (firma sahibi - filo müdürü - genel müdür – operasyon yöneticisi), operasyon departmanında görev yapanlar, baş şoförler ve/veya IT Uzmanları. 
  • Eğitim İçeriği:
Araç Sahiplerinin ve Firmaların Sorumlulukları ;
  • Takograf verileri, kişisel veri kapsamında değerlendirildiğinden, sorumlunuzu belirleyip, kendisini konuyla ilgili bilgilendirmek ve MERSİS’e kaydetmekle,
  • Sürücülerin izin, hastane ve diğer görev gibi faaliyetlerini belgeler ve belgeyi sürücüye vermekle,
  • Firma için firma kartı, sürücüler için sürücü kartı mutlaka alınmalıdır.
  • Yeterli miktarda onaylı dijital takograf kağıdı veya analog takograf diskini sürücüye vermek.
  • Elektrik kesintileri, tamir ve bakım süreçleri bir tutanakla belgelenmelidir.
  • Sürücüye, katedilen mesafe veya taşınan yük miktarına bağlı olarak ek ödeme yapılması (sefer başına teşvik primi) suçtur.
  • Mühür sökme işlemlerini (şanzıman indirme, araç takip sistemi takma) tutanakla belgelemek.
  • Firma kartları kullanılarak her 90 günde bir takograf cihazındaki veriler her 28 günde bir günde bir sürücülerin kartlarındaki veriler mutlaka indirilmeli ve bir yıl süreyle saklanmalıdır (Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre 5 yıl).
  • Takograf cihazının düzgün çalışıp çalışmamasından hem sürücü hem de firma sorumludur.
  • AB Ülkelerine yönelik taşımalarda kullanılan ve 16 Haziran 2010 tarihinden önce tescil olan araçlarınızda ANALOG Takograf Cihazı varsa kullanmaya devam edin. Arıza yapmadığı sürece değiştirmek zorunda değilsiniz.
  • Türkiye sınırları içinde yapılan taşımalarda kullanılan ve 30 Haziran 2014 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda DİJİTAL Takograf cihazı kullanımı zorunludur.
  • Sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili sürücüler mutlaka bilgilendirilmeli ve eğitilmelidirler.
  • Nakliye operasyonlarının kurallara uygun olarak planlanması firmanın sorumluluğundadır. Yani günde 9 saatten maksimum 650-700 km yol katedilebilirken, 850-900 hatta 1.000-Km yol katedilmesini talep etmek veya zorlamak çok büyük suçtur.
  • İndirilen veriler ve takograf diskleri incelenmeli, kurallara uygun olup olmadıkları kontrol edilmeli, kuralların ihlal edilmesini önleyici tedbirler alınmalıdır.
  • Denetim makamları tarafından veriler talep edildiğinde (son 1 yıl) eksiksiz ve istenildiği formatta verilmelidir.
  • Takograf cihazlarının tamir ve periyodik (kalibrasyon ayarları) muayeneleri zamanında yaptırılmalıdır.
  • Aracınızı sattığınızda veya kaza sonucu hurdaya ayırdığınızda mutlaka ama mutlaka servise yazı yazarak durumu bildirin ve takograf cihazındaki verilerin transferini sağlayıp firma kaydını sildirmelisiniz. Yoksa yeni kullanıcının yaptığı tüm işlemler, sizin faaliyetinizmiş gibi kayıt olmaya devam edecektir. 
 
Sürücülerin Çalışma ve Dinlenme Süreleri / AETR Sözleşmesine Göre           :
Herşeyden önce MOLA ve DİNLENME kavramlarını iyi bilmek ve uygulamak,
Gün içinde sürüş esnasında kısa süreli istirahatlere (derslerdeki teneffüs aklınıza gelsin) MOLA, günün sonunda sürüş süresi olan maksimum 9 saatten sonra kesintisiz 11 saatlik zaman dilimine DİNLENME (günlük veya hafta sonuna denk geliyorsa Haftalık Dinlenme) diyoruz.

Devamlı olarak maksimum 4,5 saat araç kullanılabilir. Sürüş sürelerini daha kısa tutmak kesinlikle sizlerin yararına olacaktır.
  • Sürüş Molası                                    : 4,5 Saat sürüşten sonra en az 45 dakika sürüş molası zorunludur. Sürüş molası 2 bölüm halinde kullanılabilir. Şayet 2 bölüm halinde kullanılacaksa kısa olan Molayı ilk defasında vermeniz gerekir. (örneğin, 1 x 15 dk. ve 1 x 30 dk. olarak / verilen bu mola süreleri en az verilmesi gereken süreler olup, uzatabilirsiniz).
  • Günlük Araç Kullanma Süresi      : Günde en fazla 9 saat araç kullanılabilir. Bu süre bir hafta içinde 2 defa 10 saate çıkarılabilir. Bu durumda, haftada toplam sürüş süreniz her ne olursa olsun 56 saatten fazla olamaz.
  • Günlük Dinlenme                            : Dinlenme, mola kavramından tamamen bağımsız, günün sonunda en az 11 saat olarak uygulanır.
  • 6 x 24 saat peryodunda,3 defa günlük dinlenme süresi 9 saat olarak uygulanabilir.
  • Günlük dinlenme süresi 2’ye bölünürse 3 + 9 = 12 saate çıkar (1 saat ilave olur).
  • Günlük dinlenme süreleri 24 saat içinde tamamlanmalıdır.
  • Çift şoför durumu söz konusu ise günlük dinlenme süresi AETR’ye göre 30 saat içinde en az 9’ar saat, Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre 8’er olarak uygulanır.
  • Haftalık Dinlenme                           : En az 45 saat olarak uygulanır. 24 saate kadar kısaltılabilir. Ancak birbirini takip eden 2 hafta içinde haftalık dinlenme süresi ilk hafta 24 saat, 2’nci hafta 45 saat olarak uygulanmalıdır (ya da ilk hafta 45 saat ise, 2’nci hafta 24 saat olmalı). Müteakip (ardı ardına 3 hafta) 3 hafta içinde eksik kalan sürenin telafisi zorunludur.
  • Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi   : Bir hafta (6 günde) azami 56 saat araç kullanılabilir.
  • 2 Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi: Azami 90 saattir. Yani ilk hafta 56 saat kullanan bir şoför 2’nci hafta 34 saat olmak üzere araç kullanabilir.
 
Kazasız ve Cezasız Yolculuklar Diliyoruz.