Lojistik Sektörü, "Dünyanın Doğal Lojistik Merkezi Türkiye Toplantısı"nda Buluştu - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
11.08.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
15 KM
TIR PARKI
1870 ARAÇ
AKARYAKIT
16.810 TL
Hamzabeyli (TR)
11.08.2022
İHRACAT
16 KM
İTHALAT
5 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.800 TL
Ipsala (TR)
11.08.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.810 TL
Gürbulak (TR)
11.08.2022
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
300 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
11.08.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
3450 ARAÇ
Sarp (TR)
11.08.2022
İHRACAT
28 KM
İTHALAT
5 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
11.08.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
11.08.2022
İHRACAT
9 KM
İTHALAT
10 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
11.08.2022
İHRACAT
14 KM
İTHALAT
9 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /LOJİSTİK SEKTÖRÜ, "DÜNYANIN DOĞAL LOJİSTİK MERKEZİ TÜRKİYE TOPLANTISI"NDA BULUŞTU
LOJİSTİK SEKTÖRÜ, "DÜNYANIN DOĞAL LOJİSTİK MERKEZİ TÜRKİYE TOPLANTISI"NDA BULUŞTU
A+A-
Lojistik Sektörü,

Müstakil Sanayici ve İş İnsanları Derneği (MÜSİAD) Lojistik Sektör Kurulu koordinasyonunda, Mersin’de "TÜİT Dünyanın Doğal Lojistik Merkezi Türkiye Toplantısı' düzenlendi.

Gümrükler Genel Müdürü Mustafa Gümüş, MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Mehmet Metin Korkmaz, TÜSİAD Ulaştırma ve Lojistik Kurulu Başkanı Ali Avcı, FIATA Onur Kurulu Üyesi Kosta Sandalcı, ve UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener’in konuşmacı olarak katıldığı oturumda lojistik sektörünün stratejik ve milli bir sektör olmasına ilişkin çağrı öne çıktı.

Lojistik Stratejik Ve Milli Bir Sektör Olmalı

Tedarik Zincirinde Millileşme ve transit ticaret konulu oturumda konuşma yapan UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener, uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün millilik oranına göz kulak olmak ihtiyaçı olduğunu belirtek “ Türkiye’nin etrafındaki ülkelerden İran’daki filonun yaklaşık yarıya yakını, Gürcistan'daki filonun yaklaşık %70’i, Bulgaristan'da ki filonun %50’ye yakını, Makedonya ve Moldova filolarının önemli oranları sırf Türkiye'nin ihracatı taşımak üzere büyümüş filolardır. Bunlar o ülkelerin kendi ihtiyaçlarının da ötesindedir. Her yıl Türkiye yaklaşık 200 bine yakın araç boş girip Türkiye'nin ihracat yüklerini alır yani Türkiye aslında mal ihraç etmek için hizmet ithal eden bir ülke konumuna gelmektedir, buna dikkat edilmelidir. Karayolu taşımacılığımızda millilik oranı şuan yüksektir. Denizyolunda ise büyük hatlar var ve gelirin büyük kısmı onlara gidiyor biz sadece küçük kısmından faydalanıyoruz ama uluslararası karayolu nakliyesinde millilik oranı oldukça yüksek bir durumdadır. Ancak sektörümüz millilik oranında aslında göz kulak olmaya ihtiyaçı var” dedi.

Yabancılara uygulanan trafik cezalarından söz eden Şener “ Otoyol ve trafik cezaları tahsilatla yeni başladık yani yıllardan beri yabancı araçlar bizim kullanamadığı ikinci köprü kullanıyordu yakalanması halinde ihlal cezası yiyordu ama bunlar ödeme yapmıyordu. Ticaret Bakanlığı gümrük genel müdürümüzün de katkılarıyla şu anda kapılarda tahsilat başladı yıllardır bizi zayıflatan faktörlerden biri giderilmiş oldu” dedi.

Lojistik Süreçlerin İyileştirilmesi Gerekiyor

Fatih Şener “ Türkiye interlandı itibariyle çok ciddi bir coğrafyanın orta yerinde ve biz bu ticaretin orta yerinde şimdi peki bu orta yerinde olmak doğal bir pozisyon ama ticareti bizim üzerimizden geçmesini sağlar mı? bundan emin olmayın sağlamaz. Bir Finlandiya şirketi yaptığı tren seferi ile Kazakistan, Azerbaycan Gürcistan’a sana geliyor Çin’i ve Türkiye’yi baypass ederek Poti limanından Köstence’ye kadar gelebildi. Coğrafi olarak konumunuzu nerede olduğundan çok bağımsız sizin süreçlerinizinde hızlı olması lazım. Bizim bir an önce kendi coğrafyamızı ticaretin dışında bırakmamak için kolay hızlı ve ucuz hale getirmemiz gerekir" dedi.