İzmir'de Lojistik Fuarı Heyecanı Yaşandı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /İZMİR'DE LOJİSTİK FUARI HEYECANI YAŞANDI
İZMİR'DE LOJİSTİK FUARI HEYECANI YAŞANDI
A+A-
İzmir'de Lojistik Fuarı Heyecanı Yaşandı

İZFAŞ tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Logistech Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı; sektördeki tüm paydaşları Fuar İzmir'de bir araya getirerek kapılarını açtı. Fuara; çok sayıda kara, deniz, hava ve demir yolu lojistik firmaları, liman işletmecileri, depolama, prefabrik üretim ve soğuk zincir, bilgi teknolojileri ve otomasyon firmaları, e-ticaret servis sağlayıcıları, kamyon, çekici, forklift, vb. taşıma araçları firmaları, yük taşıma ekipmanları firmaları, banka, sigorta ve gümrükleme firmaları, sektör sivil toplum kuruluşları, akaryakıt firmaları ile sektörel yayıncı kuruluşlar katıldı.

Logistech–Lojistik Fuarı'nda sektörün geleceği konuşuldu

Bu yıl ilk kez fuarizmir'de düzenlenen Logistech–Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı kapsamında moderatörlüğünü İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk'ün yaptığı UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, DND Yönetim Kurulu Başkanı Şükriye Vardar, TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Erdemir, DEFMED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent İbik ve UND Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şener katılımı ile Başkanlar Paneli gerçekleştirildi.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, pandemi döneminde Türkiye'nin coğrafik pozisyonu nedeniyle avantajlı konuma geldiğini belirterek, "Kapatılan yollar, değişen güzergahlar bizi cazibe merkezi haline getirdi. Pandemiyle birlikte artan payımızın kalıcı olması için sektör, dernekler, üniversiteler, tedarikçiler, lojistikle ilgili hizmet üreten her paydaşın birlikte çalışmasın gerektiğini öğrendik. Çin'in geç üretimi, bizim üreticilerimizin daha esnek olması, ülkemizin lojistik ve ticaretin en önemli faktörlerinden olan zaman ve maliyet açısından avantajlı konumunu sürdürmemiz gerekiyor. Şu anda kazandıklarımızı sürdürüp daha da artıya geçebiliriz. Hep beraber hareket etmeliyiz. Zaman bizim, Türkiye'nin vakti" dedi.

DND Yönetim Kurulu Başkanı Şükriye Vardar, pandemi süresince lojistik ne kadar parladıysa denizciliğin de o kadar parladığını ve tedarik süreci için ne kadar önemli olduğunun bir kez daha anlaşıldığını belirtti.

TÜRKLİM Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Erdemir, "Bizim için asıl mesele 2050'lerin vizyonunu hazırlamak. Lojistik bir bütün, sanayiye, ihracata hizmet ediyor. Kurumlar olarak görevimiz 2050'ye sektörü hazırlamak. Her şeyin değişeceğini biliyoruz, bu politikaların üretimi, planlaması ve yeni bir yönetim modelinin seçilmesinde bizim gibi kurumların büyük rolü olacak. Dünyadaki gelişmiş örneklere baktığımızda; bütün demir yolu, deniz yolu altyapılarına büyük kamusal destekler, büyük planlamalar gerekiyor” dedi.

UND Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şener, "Uluslararası nakliye sektörü, Türkiye açısından stratejik bir sektör. 58 ülkeye karayolu taşımacılığı yapıyoruz, bu ülkelerden 40'tan fazlasıyla deniz sınırımız yok. Pandemi nedeniyle karayolunun dünyada önlenemez bir yükselişi var. Çünkü üretim, stoksuz çalışma, e-ticaret, hızlı ticaret deyince uluslararası nakliye sektöründe Avrupa'nın en büyüğü deniliyor Türkiye. Avrupa genelinde karayolu taşımacılığı oranı yüksek. Pandemi döneminde sınırlar kapatılınca yok yaşadık. Biz UND olarak temassız taşıma başlattık, sınırda şoför ve araç değişimi vs. yaparak ihracatın önünü açmaya çalıştık. Şokun atlatılmasından sonra batı ülkeleri tedarik noktasında Çin dışında alternatiflere yöneldi. Konteyner, elleçleme krizi vb. diğer gelişmeler, navlunların yükselmesi, Çin ürünlerinin fiyatını artırdı, Türk ürünlerinin piyasadaki oranı arttı. Çin ile rekabet imkanı artınca karayolu taşımacılığı ve lojistikçiler, pandemide altın çağını yaşadı ve yaşıyor da. E-ticaretle tek tek paket taşıma oranı artıp kişiye özel ticaret olunca taşınan paket sayısı da arttı. Otobanlar stok alanına dönüştü, ciddi bir araç yoğunluğu oluştu" dedi. Fatih Şener, karayolu taşımacılığının gelecekte de sürdürülebilir olması için doğru planlama ile hareket edilerek elektrikli vb. çevreci teknolojilerle üretilen araçlara, yeni teknolojilere geçmesi, optimizasyon ve verimlilik çalışmalarıyla da boş hareketliliği azaltıcı planlar yapması gerektiğini belirterek sektörün buna hazırlanmasının önemine dikkat çekti.

DEFMED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent İbik de pandemi öncesi açıklanan Dünya Bankası'nın Lojistik Performans Endeksi'nde 47. sıraya kadar düştüğümüzü hatırlatarak, "Pandemi nedeniyle yeni sıra açıklanmadı henüz. Yurt dışından yatırımı çekebileceğimiz durumlarda en önemli göstergelerinden biri. Daha üst sıraya çıkmak için neleri değiştirirsek üst sıralara çıkabiliriz buna bakmamız gerekiyor. Gümrük, altyapı, lojistik performansı, navlun ve uluslararası sevkiyat, kargo izleme ve takip etme, zamanında teslimat gibi faktörlere bakılıyor. İdarenin ve sektörün bir arada hareket ederek, bu süreçleri nerede takıldıysak ele alarak ilerlememiz lazım" dedi.

UND Standı Ziyaretçileri Ağırladı

29 Eylül – 1 Ekim tarihleri arasında düzenlenen fuarda Uluslararası Nakliyeciler Derneği’de bir stant açarak sektörle bir araya geldi. Standı ziyaret eden sektör paydaşları ve üyeler ile Derneğin hizmetleri konusundan bilgi paylaşımlarında bulunuldu.