Gürbulak’ta Kapasiteyi %100 Artıracak Yeni Peron Yatırımı Tamamlandı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /GÜRBULAK’TA KAPASİTEYİ %100 ARTIRACAK YENİ PERON YATIRIMI TAMAMLANDI
GÜRBULAK’TA KAPASİTEYİ %100 ARTIRACAK YENİ PERON YATIRIMI TAMAMLANDI
A+A-


Kıymetli Sektör Temsilcileri,                                                   

 
Gürbulak Sınır Kapısı ülkemizin, Orta Asya ve Türk Cumhuriyetlerine olan ticaretinde ve dolayısıyla ülkemiz ihracat hedeflerinin gerçekleştirilmesinde en önemli sınır kapılarımızdan biri. İhracatımız rekorlarla gelişirken, tek giriş ve tek çıkış olan peronuyla gittikçe artan taşıma trafiğini kaldıramaz hale gelen bu “kadim İpek Yolu” güzergahı ve kapısı, Doğu’dan Batı’ya akan ticarete konu olan malların günlerce, hatta haftalarca beklemelere maruz kaldığı ve sürücülerimizin mağduriyet yaşamaya başladığı bir kapı haline gelmişti.
 
Gürbulak Sınır Kapısı’nda oluşan beklemelerin azaltılması, ihracatımızın hızlandırılması ve karda kışta, türlü imkânsızlıklar arasında, çok zor şartlarda kuyruklarda bekleyen sürücü kardeşlerimizin yaşadığı mağduriyetlerin bir an evvel giderilebilmesi amacıyla inşaat çalışmalarımızı, İran tarafıyla mutabakat halinde, 2014 yılı Ekim ayında hemen başlattık.
 
Gürbulak Sınır Kapısı’nda giriş-çıkış bir peron yerine peronlarının iki giriş, iki çıkış peronu olarak düzenlenmesini sağlayacak inşaat çalışmaları 2015 yılı Kasım ayı içinde tamamlandı ve kapı hazır hale getirildi. Ayrıca, Gürbulak’ın karşı tarafı olan Bazargan Sınır Kapısı’ndaki inşaat çalışmaları da aynı hızla yürütülerek 30 Kasım’da tamamlandı.
 
Gürbulak’ta Ne Tür İyileştirmeler Yaptık?
 
Gürbulak sınır kapısının modernizasyonu ile 4400 m2 yol sahası betonlama işlemi, 122 metre istinat duvarı, 3 adet kontrol peronu, akaryakıt kontrol kulübesi, ilave kantar ve kulübesi, 4 adet otomatik giriş kapıları ve kontrol kulübeleri altyapı, elektrik ve data hatları çalışmaları hizmete açılmak üzere tamamlandı. Mevcut durumda tek perondan günlük ortalama 400 aracın çıkış işlemleri yapılabilirken, yapımı tamamlanan inşaatlar ve peron sayısının ikiye çıkarılmış olması sonrasında, Gürbulak Gümrük Sahasında işlem kapasitesi iki katına çıkartılmıştır.
 
Şimdi Sıra Personel Atamasında!
 
Gürbulak sınır kapısının modernizasyon çalışmalarının tamamlanmış olmasının ardından hiç vakit kaybetmeden faaliyetin başlatılabilmesi için sıra, Gürbulak Gümrük Kapısı’nda istihdam edilecek personelin atanma işlemlerinin tamamlanmasına geldi.
 
Mevcut durumuyla günde ortalama 800 aracın giriş ve çıkış işlemlerinin gerçekleştirildiği Gürbulak Sınır Kapısı’nda 105 personel istihdam edilirken, aynı sayıda araç geçişinin olduğu Bazargan gümrüğünde 350’den fazla personel istihdam edilmektedir. Bu durum, Gürbulak sınır kapısında görev yapan memurlarımızın ne kadar özverili çalıştıklarının bir kanıtıdır.
 
Ancak, ülkemiz ihracat hedeflerinin gerçekleştirilebilmesi ve dolayısıyla ticaret mallarımızın en hızlı şekilde adresine ulaştırılabilmesi;  bu malları adreslerine ulaştıran TIR araçlarının sınır gümrük kapılarındaki bekleme sürelerinin ortadan kaldırılmasına bağlıdır.
 
İpek Yolu’nun En Önemli Kapısını, İran’a ve Orta Asya Ticaretinin Hizmetine Tam Kapasite İle Sunalım!
 
Gürbulak Sınır Kapısı’nda mevcut kapasiteyi iki katına çıkaracak yeni peron yatırımı her şeyi ile tamamlandı. İnşaatı biten II. peronlar 24.12.2015 tarihinde karşılıklı olarak 24 saat süreyle çalıştırıldı ve Gürbulak’tan çıkış yapan araç sayısı ilk defa 543’e ulaştı. Ancak, Bazargan Gümrüğü Tahran’dan talimat beklediği gerekçesi ile yeni peronu kullanıma kapattı.
 
Gürbulak ve Bazargan Sınır Kapılarının tam kapasite çalışması yönünde İran ile mutabakat sağlanması ve Gürbulak Sınır Kapısında görev yapmak üzere ilgili memurların atanması hususlarında Devletimizden destek bekliyoruz…
 
Modernizasyonu tamamlanan Gürbulak Sınır Kapısı’nın, öncelikle cefakar sürücü kardeşlerim ve taşımacılarımız için ve tüm ticaret erbabımız için hayırlı olmasını diliyorum!

Çetin Nuhoğlu
UND Yönetim Kurulu Başkanı