Bilindiği üzere, uluslararası karayolu taşımalarımızda kullanılan UBAK izin belgelerinin dijitalleşmesine yönelik olarak, Uluslararası Taşımacılık Forumu (ITF) Sekreteryasınca çalışmalar yürütülmektedir.
Dijitalleşme süreci, çeşitli nedenlerle ertelenmiş idi, ancak 2024 yılı içerisinde yazılım çalışmalarına yeniden başlanmış, 2025 yılı için de UBAK Dijital Sistemi (EDS) uygulamaya alınarak, firma ve belge tanımlamaları yapılmıştı. Ayrıca, Sekreterya tarafından 22-23 Ocak 2025 tarihlerinde dijital sisteme ilişkin genel bilgilendirme yapılmıştı. İlgili duyuruya ulaşmak için tıklayınız.
1 Ocak 2026 tarihi itibariyle UBAK izin belgeleri tamamen dijital ortama aktarılacak olup, yazılım geliştirme çalışmaları tamamlanmıştır.
Diğer yandan, taşımacılarımızın bilgilendirilmesi amacıyla 12 Haziran 2025 tarihinde İstanbul’da Derneğimiz, ITF Sekreteryası, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü yetkilileri ile taşıma firmalarının katılımına açık yüz yüze bir toplantı gerçekleştirilmiştir. Benzer toplantıların çevrimiçi (Online) ve Türkiye’nin diğer bölgelerinde de yüz yüze yapılması Bakanlıkça planlanmaktadır.
Ek olarak, taşıma firmalarına 1 Ocak 2026 tarihinden önce sistemi öğrenebilmeleri için test ekranı tanımlanacak olup, bu ekran aracılığıyla sistem deneyimlenebilecek ve kullanılabilecektir. Test ekranının kullanımı zorunlu olmamaktadır, ancak taşıma firmalarının sistemi erkenden öğrenebilmesi ve yaşamış oldukları sorunlara ilişkin Bakanlığa geri bildirimde bulunmaları önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, firmalarının test ekranına tanımlanmasını talep eden taşıma firmalarının Bakanlığa ait olan aşağıdaki e-mail adresine taleplerini iletmeleri gerekmektedir.
Söz konusu video ve kılavuzların Derneğimiz tarafından yapılan gayrı resmi Türkçe tercümeleri bilahare paylaşılacaktır.
Üyelerimize önemle duyurulur.