UND Erasmus + Mesleki Eğitim Projesi kapsamında Avrupa'da taşımacılık ve lojistik sektöründeki güncel gelişmeler seminerlerinin sektör firmalarına yönelik ilki İstanbul'da düzenlendi. Seminerde özellikle Avrupa’da karayolu taşımacılığında uygulamaya konan yeni kurallar ve bunlarla bağlantılı cezalarla ilgili olarak somut çözüm yolları aktarıldı.
AB Mobilite Paketi, Dijital Takograf uygulamaları, yol kenarı denetimlerindeki cezai uygulamalar konusunda önemli teknik bilgilerin aktarıldığı ve anahtar sayılabilecek somut vakaların anlatıldığı “Avrupa Taşımacılık ve Lojistik Sektöründeki Güncel Gelişmeler” başlıklı seminer gerçekleştirildi. Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı - Karayolu Taşımacılığı Dernekleri Birliği BSEC-URTA ev sahipliğinde 11 Haziran Çarşamba günü İstanbul'da TOBB Plaza’da gerçekleştirilen seminere BSEC-URTA Genel Sekreteri Mehmet Uylukçu, Uluslararası ve AB Taşımacılık Hukuku Uzmanları ve Move Expert firmasının temsilcileri Avukat Ventsislav Trendafilov (Move Expert-Bulgaristan) ile Agnieszka Murawska (Move Expert -Fransa), Move Expert Türkiye Sorumlusu Yusuf Özel ve UND AB ve BSEC-URTA Uzmanları Elif Nuhoğlu ve Sadiye Nuhoğlu katıldı.
Uluslararası Taşımacılık Sektörü Zorluklarla Karşı Karşıya: AB Taşımacılık Mevzuatı ve Çözüm Arayışları Masaya Yatırıldı
Uluslararası karayolu taşımacılığı sektörü, geçiş belgesi kotaları, trafik kısıtlamaları ve sürücü vizeleri gibi ciddi sorunlarla mücadele ederken, Avrupa Birliği'nin yol güvenliğini artırma amaçlı stratejileri ve Yeşil Mutabakat stratejisi kapsamında ulaştırma alanındaki yeni düzenlemeler sektörün gündemini belirliyor. Bu zorlukların aşılması amacıyla hem ulusal resmi merciler hem de Brüksel'deki AB kurumları nezdinde UND’nin yoğun girişimleri sürüyor.
AB Mobilite (Hareketlilik) Paketi ve Artan Maliyetler
Son yıllarda Avrupa Birliği'nin çevrenin korunması ve yol güvenliğinin artırılmasına yönelik stratejilerinin hedef sektörlerinden biri haline gelen taşımacılık, firmalar için ek maliyetler ve yeni kısıtlamalar getiriyor. Özellikle AB üyesi olmayan ülkelerdeki nakliyecilere yeni yükümlülükler getiren yeni mevzuat ve kurallar, yüksek cezalarla birlikte artan endişelere yol açıyor. Bu durum, sektörün rekabet gücünü korumak için AB mevzuatındaki gelişmeleri ve uygulamalarını yakından takip etme gerekliliğini ortaya koyuyor.
Uzmanlar Sorunları ve Çözümleri Değerlendirdi
AB'de karayolu taşımacılığı mevzuatındaki son değişiklikler UND Çözüm Ortakları ve sektör uzmanları, özellikle AB üyesi olmayan ülkelerdeki nakliyecilerin AB ülkelerine yönelik taşıma operasyonlarında karşılaştıkları sorunları ve Avrupa Birliği taşımacılık mevzuatı ile güncel uygulamalara ilişkin detayları katılımcılarla paylaştı
.
BSEC-URTA Genel Sekreteri Mehmet Uylukçu: 'Avrupa Komisyonu Bölgemizin Stratejik Öneminin Farkında'
BSEC-URTA (Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Karayolu Taşımacıları Birliği) Genel Sekreteri Mehmet Uylukçu, Avrupa Komisyonu'nun Karadeniz Bölgesi'nin jeopolitik ve stratejik öneminin farkında olduğunu ve BSEC-URTA'nın bu alandaki çalışmalarını yakından takip ettiğini belirtti. Uylukçu, bu durumun kendileri için sevindirici olduğu kadar önemli bir misyon da yüklediğini ifade etti.
Orta Koridor ve Uluslararası İşbirlikleri
Mehmet Uylukçu, BSEC-URTA'nın OECD (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) ile yürüttüğü çalışmalar sonucunda Hazar Geçişli Uluslararası Taşımacılık Koridoru (Orta Koridor) konusunda desteklerini aldıklarını ve bu çalışmalarda öncülük ettiklerini vurguladı. Uylukçu, "BSEC-URTA orada öncülük yaptı. UND ile birleştirdi, IRU ile birleştirdi. BSEC-URTA da kendi tecrübelerini de aktardı. Ortaya çok önemli bir çalışma çıktı ve o çalışmaların çıktıları her tarafta sunuluyor OECD altında" dedi.
ITF (Uluslararası Taşımacılık Forumu) ve diğer tüm platformlarda BSEC-URTA'nın yer almaya başladığını belirten Uylukçu, ITF Genel Sekreteri ile ne zaman konuşsalar, BSEC-URTA'nın çalışmalarını çok yakından takip ettiğini ve önemli bir misyon üstlendiğini duyduklarını aktardı.
Geleceğe Yönelik Beklentiler
Uylukçu, Avrupa Komisyonu'nun da bahse konu 'Ortak Koridor"u desteklediğini ve bahsettikleri ülkelerin hepsinin zaten BSEC ülkeleri ve BSEC-URTA üyesi olduğunu belirterek, "Dolayısıyla ben önümüzdeki dönem bunun daha da artarak devam edeceğini düşünüyorum" diyerek sözlerini tamamladı.