Avrupa'daki Geçiş Ücretleri, Kota Kısıtlamaları Konusundaki Hukuki Mücadele ve Avrupa Birliği İlişkileri Semineri Yapıldı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /AVRUPA'DAKİ GEÇİŞ ÜCRETLERİ, KOTA KISITLAMALARI KONUSUNDAKİ HUKUKİ MÜCADELE VE AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ SEMİNERİ YAPILDI
AVRUPA'DAKİ GEÇİŞ ÜCRETLERİ, KOTA KISITLAMALARI KONUSUNDAKİ HUKUKİ MÜCADELE VE AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ SEMİNERİ YAPILDI
A+A-

İstanbul Barosu Lojistik ve Taşıma Hukuku Komisyonu ile UND Uluslararası Nakliyeciler Derneğince düzenlenen ‘Avrupa’daki Geçiş Ücretleri Ve Kota Kısıtlamaları Konusundaki Hukuki Mücadele Ve Avrupa Birliği İlişkileri’ konulu panel, 8 Mayıs 2018 Salı günü saat 14.00’da Baromuz Merkez Bina Konferans Salonunda yapıldı.



Panelin açılışında konuşan Lojistik ve Taşıma Hukuku Komisyonu Başkanı Av. Egemen Gürsel Ankaralı, etkinliği, komisyon olarak UND ile birlikte düzenlediklerini, UND’nin, komisyonun işlevleriyle bağlantılı olan, ilkleri başarabilen çok yönlü bir dernek olduğunu söyledi.  Komisyon yönetimi olarak, ilgili her alanda etkinlikler düzenlediklerini belirten Ankaralı, bu arada sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerle işbirliği yapmayı planladıklarını, bu çalışmalar sırasında Baro yönetiminden büyük destek aldıklarını bildirdi.

Açılışta konuşan İstanbul Barosu Başkanı Av. Necmi Şimşek, Lojistik ve Taşımanın ekonomiyi sırtlayan sektörlerin başında geldiğini söyledi. Şimşek, Baromuz Lojistik ve Taşıma Hukuku Komisyonunun, sektörel alanın sorunlarını gündeme taşıdığını ve bilim insanları ve uzmanlarca konuların tartışılarak hukuki katkı sağlandığını bildirdi.



UND İcra Kurulu Başkanı Recai Şen, UND’nin asıl fonksiyonunun taşımacılık olduğunu, ekonominin taşıyıcı sektörü olarak hizmetlerini sürdürdüklerini bildirdi ve ‘yeter ki yollar açık olsun’ dedi.Taşımacılık sektörünün de bir takım sorunları bulunduğunu belirten Şen, yaşadıkları ekonomik ve hukuki sorunları aşmaya çalıştıklarını bildirdi.

Açılış konuşmalarından sonra panele geçildi. İlk oturumda, Av. Levent Celepçi, Avrupa’daki geçiş ücretleri ve kota kısıtlamaları konusundaki hukuki mücadeleler konusunu ele aldı. Celepçi, AB ülkelerinin bazılarında geçiş ücretleri ve kota konusunda kısıtlamalar bulunduğunu, bunları aşmak için hukuki yollardan mücadele verildiğini söyledi. Celepçi, İstanbul Lojistik’in taşıma araçlarının 2015 yılında Macaristan’da yaşadıkları geçiş belgesi sorununun dava konusu olması ve davanın Türkiye lehine sona ermesine ilişkin örneği ayrıntılarıyla değerlendirdi.



Aynı olayın Avusturya’da da yaşandığını belirten Celepçi, burada yaşanan olayın da dava konusu olduğunu ve henüz bir karar verilmediğini, davanın devam ettiğini bildirdi.

Panelin ikinci oturumunda konuşan UND Avrupa Birliği Danışmanı Can Baydarol, uluslararası taşımacılıkta bir takım engellerle karşılaşıldığını, yaşanan sorunların içinde siyasi boyutun da bulunduğunu ve ‘karşılıklı topu taca atmalar’ yaşandığını söyledi. Brüksel’le daha sık temas gerektiğini, bu nedenle avukatlara, bütün Avrupa’daki mahkemelere gidebilme kapasitesi olan avukatlık şirketleriyle ortaklıklar yapmaları önerisinde bulunan Baydarol, aslında Gümrük Birliğinin Serbest Ticaret Alanı yaratmak olduğunu,  bunun da 4 tane yasaklaması olan bir alan olduğunu bildirdi. Gümrük Birliğinin yeni formatında tarım, hizmet ve kamu ihaleleri gibi üç tane yeni alanın karşımıza çıktığını belirten Baydarol, “Türkiye’deki tarımın durumunu hepimiz biliyoruz. Hizmet alanında ise gelecekte diplomaların Avrupa’da bir geçerliliği olmayacak, kamu ihaleleri ise çok net bir şekilde Avrupalıların çıkarına olduğu açıktır” dedi.



Macaristan davasında TIR’lar için önemli bir kazanım sağlandığını ve kazanılmış bir hak elde edildiğini kaydeden Can Baydarol, karşı tarafın bunu hissettiği anda Avrupa Komisyonu Hukuk Servisine baskı yapılmaya başlandığını anlattı.