Kapıkule (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
2.914 TL
Hamzabeyli (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
2.850 TL
Ipsala (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
2.914 TL
Gürbulak (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.040 TL
Habur (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Sarp (TR)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
5 KM
Maribor (SLO)
08.04.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
08.04.2020
İHRACAT
Polis Konvoyu KM
İTHALAT
Polis Konvoyu KM
Batrovci (SRB)
08.04.2020
İHRACAT
Polis Konvoyu KM
İTHALAT
Polis Konvoyu KM
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /AB – TÜRKİYE TEDARİK ZİNCİRİNİN KOPMAMASI İÇİN: “SCHENGEN ŞOFÖR VİZELERİ 6 AY UZATILMALIDIR”
AB – TÜRKİYE TEDARİK ZİNCİRİNİN KOPMAMASI İÇİN: “SCHENGEN ŞOFÖR VİZELERİ 6 AY UZATILMALIDIR”
A+A-

UND, AB  ve Türkiye arasındaki tedarik zincirinin kopmaması için Son 1 ay içerisinde tamamlanmış şoför vizeleri de dâhil olmak üzere mevcut şoför vizelerinin otomatik olarak 6 ay süre ile uzatılması yönünde AB ülkelerine çağrıda bulundu

“SCHENGEN ŞOFÖR VİZELERİ 6 AY UZATILMALIDIR”

UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener: Dünya genelinde yaşanan coronavirus sebebiyle bugün Avrupa’da taşıma süreleri Avrupa’da uygulanan kontrolleri sebebiyle uzamış ve birçok şoförümüzün vizesi veya kalış süresi bugün tamamlanmış durumdadır.

Türkiye’deki birçok Schengen ülkesi konsolosluk kapatmış olması sebebiyle, birçok aracımız bugün Avrupa’ya taşıma yapamaz hale gelmiştir. Şoförlerimiz bugün her türlü riske rağmen AB topraklarına taşıma yapmak isteseler de vize engeli ile karşılarında bir duvar gibidir.

Bugün Avrupa’da ülkeler şehirlerarası ulaşımı kısıtlayıp hatta sokağa çıkmayı dahi yasaklamasına rağmen yük taşımacılığını bu kısıtlamaların dışında tutmaktadır. Hatta bu ülkeler tedarik zincirinin kopmaması için hafta sonu sürüş yasaklarını kaldırıp soförler için sürüş dinlenme kurallarını bile esnetmiş durumda.

Uluslararası taşımacılar olarak bizler şoförlerimizin fedakârlıkları ile her koşulda bu taşımayı sürdürmeye kararlıyız. Çünkü başka şekilde gıda ve ilaç hammaddesi gibi bu süreçte kritik öneme sahip malların ihtiyaç sahiplerine ulaşması imkânsız hale gelecektir.

Birçok şoförümüz sınır geçişlerindeki sağlık kontrollerinin uzaması ve uzun bekleme süreleri yüzünden AB topraklarındaki kalış sürelerini doldurmuş mücbir sebeple kural ihlali yapmış. Schengen idaresi bu ihlaller için mücbir sebebi dikkate alarak ceza yazmamalıdır. Ayrıca birçok şoförümüzün de vizesi tamamlanmıştır. Yurda dönüp vize almak isteyenler de kapısı kapalı konsolosluk vize bölümleriyle karşılaşmaktadır.

Oysa AB Komisyonu geçtiğimiz hafta yayınladığı eşya ve temel hizmetlere erişim kılavuzu”nda “kamyon sürücülerinin sınırlar arasındaki faaliyetlerin sürekliliğinin sağlanmasının ve kontrol önlemlerinin tedarik zincirine, kamu yararına yönelik temel hizmetlere, ülke ekonomilerine ve bir bütün olarak AB ekonomisine ciddi bir aksama getirmemesi gerektiğinin altını çizmiştir.

Fatih Şener,

AB ülkelerine çağrımız;

“Son 1 ay içerisinde tamamlanmış şoför vizeleri de dâhil olmak üzere mevcut şoför vizelerinin otomatik olarak 6 ay süre ile uzatılmasıdır. Türkiye-AB tedarik süreci için bunun yapılması elzemdir.” Dışişleri Bakanlığımızı da bu konuda girişimde bulunmaya davet ediyoruz” diye ekledi.

ŞOFÖR VİZESİ İLE İLGİLİ YAŞANAN ZORLUKLAR

Schengen vize uygulaması 6 aylık vize ile AB topraklarında en fazla 90 gün kalabilmeye izin veriyor. Bu süre AB’nin kurulduğu günden bugüne coğrafi olarak 4 kat büyüdüğü de düşünüldüğünde turistler için yeterli olan bu süre profesyonel şoförler için önemli bir sorun teşkil ediyor. Elinde geçerli vizesi olan şoförler kalış süreleri kalmadığı için bir sonraki vize tarihine kadar evlerinde oturuyor.

TÜRKİYE’DE VİZE İŞLEMLERİNİ  DURDURAN/SINIRLANDIRAN KONSOLOSLUKLAR

Almanya, Avusturya, Çekya, Fransa, Hollanda, İtalya, İspanya, İsviçre, Macaristan, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovenya, Slovakya