7.Ekonomi ve Lojistik Zirvesi Gerçekleştirildi - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
28.06.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
13 KM
TIR PARKI
1237 ARAÇ
AKARYAKIT
23.900 TL
Hamzabeyli (TR)
28.06.2022
İHRACAT
10 KM
İTHALAT
3 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
23.890 TL
Ipsala (TR)
28.06.2022
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
23.900 TL
Gürbulak (TR)
28.06.2022
İHRACAT
3 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
470 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
28.06.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
2532 ARAÇ
Sarp (TR)
28.06.2022
İHRACAT
53 KM
İTHALAT
13 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
28.06.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
28.06.2022
İHRACAT
12 KM
İTHALAT
12 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
28.06.2022
İHRACAT
16 KM
İTHALAT
9 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /UND'DEN HABERLER
  • /7.EKONOMİ VE LOJİSTİK ZİRVESİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
7.EKONOMİ VE LOJİSTİK ZİRVESİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
A+A-
7.Ekonomi ve Lojistik Zirvesi Gerçekleştirildi

7. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde “Covid 19 Pandemisinin Lojistik ve Taşımacılık Dünyasına Etkileri Neler Oldu ve Post Covid Döneminde Uluslararası Taşımacılık ve Lojistiğin Gelecek Rotası Nasıl Şekillenecek?” başlıklı oturum yapıldı.

Moderatörlüğünü Konsped Genel Müdürü Mete Tırman’ın yaptığı oturumda Transorient Yönetici Ortağı Nil Tunaşar ve UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel katıldı.

“2050’de her şey farklı olacak”

Konsped Genel Müdürü Mete Tırman, “Pandemide bizim iş yapış şeklimizde önemli değişiklikler oldu. Bütün bunlar olurken dünya duraklamadı. Gelişmesini sürdürmeye devam etti. Özellikle teknolojide gelişmeler devam etti. Demiryolunun önünü açmaya çalışan Türkiye’deki az sayıdaki insandan biriyim. Demiryolu Taşımacılığı Derneği’ni (DTD) 2006’da kurduk. O dönemde 2023 yılı için hedefler kondu. O dönem demiryolu öncelikli yatırımlar yapılmalı dedik. Teknoloji öncelikle kullanması gereken demiryolu ama bundan uzak. Yapay zeka giderek öyle gelişiyor ki. 2050’de çok farklı bir dünyada yaşayacağız. 2050’de hiçbirimiz gerçekten ne olacağını gerçekten bilmiyoruz.

“Teknoloji olmazsa iş yapılamaz”

Transorient Yönetici Ortağı Nil Tunaşar yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Pandemide uzaktan çalışma kavramını öğrendik. Uzaktan çalışma yöntemi ile binlerce toplantı yaptık. Bu şekilde çalışılabileceğini öğrendik. Sonra bu sadece bu şekilde çalışamayacağımızı öğrendik. Hibrit çalışma yöntemlerini deneyimlemeye başladık. Daha sonra teknolojinin önemini bir kez daha öğrendik. Teknoloji benim özel ilgi alanımı oluşturuyor. Teknoloji benim bu serüvenimde başlangıçta lükstü. Şimdi ise gereklilik haline hatta zorunluluk haline geldi. Ben gerek lojistiğin gerekse diğer sektörlerin teknoloji olmadan çalışma yapamayacağını düşünüyorum.

Global trendlere bakarsak. 10 yıldır tedarik zincirinin şeffaflığı konuşuluyor. Herkes şeffaflık istiyor. Bu lojistiğe de sirayet etmiş durumda. Bunun yanında e-ticarette çığ gibi büyüyor. Şu anda e-ticaret 381,5 milyar TL büyüklükle toplam ticaretteki payı yüzde 17’ye ulaşmış durumda. Bu teknoloji ile oluyor. Bu teknoloji aslında diğer düzenleri yıkıyor. Bütün büyük üreticiler e-ticarete geçiyor. Amaç, hız artışı, maliyet düşüşü. Teknoloji bunu sağlıyor. Taşıyıcılarımız çok hızlı dijitalleşiyorlar. Gerek taşıyacılar, gerekse taşıma işleri organizatörleri için dijitalleşmenin ana organizasyon olduğunu düşünüyorum.”

“Karayolu, sınavı başarıyla tamamlamıştır”

7. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında yapılan panelde konuşan UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, pandeminin lojistik ve taşımacılığa etkilerini değerlendirerek sektörün krizlere bağışıklık kazandığını ve sürekli yeni krizlerle baş etmek zorunda kaldığını söyledi. Sektörün kapıları geçemediği için teknolojiyi ana gündemine alamadığını söyleyen Özel, bunun önünü tıkayan unsurların ortadan kaldırılması gerektiğini aktardı.

Pandemide kriz yönetimi ile tanıştıklarını belirten Özel, “İran’da, Türkmenistan’da, Özbekistan’da sürücülerimiz kaldı. Bu krizi yönetmek zorunda kaldık. Ardın da karantina süreçleri başladı ve sürücüler karantinaya tabi tutudu. Karantinada beklerken sürücülerin vizeleri bittiği için vize sorunu arttı. Konsolosluklar kapalı olduğu için vize temin edemedik. Sürekli yeni krizler ortaya çıktı. Bağışıklık kazandık sanırım. Hiçbir şey tuhaf gelmemeye başladı. Büyük bir paradigma değişiminden geçiyoruz. Süreçleri buna adapte etmek, bunları öngörebilmek kolay değil. Bölgeselleşme başladı, ticari savaşlar arttı, iklim değişiklikleri gündem böyle bir karmaşa içerisinde bir süreçten geçiyoruz.”

Özel, sınır kapılarını geçemediğimiz sürece hiçbir şey olmuyor. Teknolojimiz yüksek, en teknolojik araçları kullanıyoruz, kabiliyetlerimiz var. O noktaya gelemiyoruz ki. Bunun önünü tıkayan unsurlar var. İşin kavramsal bütününü oturtamadık. Bu yüzden tanımı da koyamıyorsunuz. Pandemi döneminde en iyi ayak uyduran karayolu sektörü oldu. Demiryolu taşımalarında sorunlar ortaya çıktı.

Karayolu ile 70 ülkeye taşıma yapıldığını söyleyen Özel, demiryolunun aksine hızı ve etkinliği ile karayolunun son dönemde etkinliğinin arttığını aktardı.

Kaynak: lojiport / transmedya