UND, TRACECA Toplantısında Orta Asya Ülkelerinin Türk Taşımacılara Uyguladığı Transit Ücretler ve Kısıtlamaları Anlattı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
27.10.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
7 KM
TIR PARKI
1912 ARAÇ
AKARYAKIT
7.571 TL
Hamzabeyli (TR)
27.10.2021
İHRACAT
12 KM
İTHALAT
6 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
7.625 TL
Ipsala (TR)
27.10.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
2 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
6.791 TL
Gürbulak (TR)
27.10.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
170 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
27.10.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
1172 ARAÇ
Sarp (TR)
27.10.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
8 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
27.10.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
27.10.2021
İHRACAT
5 KM
İTHALAT
5 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
27.10.2021
İHRACAT
6 KM
İTHALAT
4 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /UND, TRACECA TOPLANTISINDA ORTA ASYA ÜLKELERİNİN TÜRK TAŞIMACILARA UYGULADIĞI TRANSİT ÜCRETLER VE KISITLAMALARI ANLATTI
UND, TRACECA TOPLANTISINDA ORTA ASYA ÜLKELERİNİN TÜRK TAŞIMACILARA UYGULADIĞI TRANSİT ÜCRETLER VE KISITLAMALARI ANLATTI
A+A-

18 Mayıs 2021 tarihinde çevrimiçi olarak gerçekleştirilen “TRACECA bölgesinde uluslararası karayolu taşımacılığında fırsatlar ve engeller” başlıklı uluslararası toplantıda UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türk taşımacıları adına kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.

Özel, sunumunda “Azerbaycan üzerinden transit geçişlerde Türk taşımacıların katlanmak zorunda bırakıldığı yüksek maliyetler, Hazar’da yetersiz ro-ro kapasitesi, Kazakistan’ın transit geçişlerde uyguladığı kota kısıtlamalarına değinirken; Avrupa-Orta Asya tedarik zincirlerini aksatan transit kısıtlamalarının Dünya Ticaret Örgütü’nün “transit serbestisi” kuralına aykırı olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin Avrupa-Asya arasında etkin bir transit koridoru olmaya yönelik proje ve çalışmalarını paylaşan Alper Özel, TRACECA’nın kuruluş amacı olan Avrupa-Kafkasya-Asya ulaşım koridorlarının gelişebilmesi için başta “transit engellerinin acilen kaldırılması” olmak üzere, yapılacak iyileştirmelerle bölge ülkelerinin küresel lojistik performanslarının eşitlenmesi gerektiğinin altını çizdi.