UND, TRACECA Toplantısında Orta Asya Ülkelerinin Türk Taşımacılara Uyguladığı Transit Ücretler ve Kısıtlamaları Anlattı - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
23.05.2022
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
8 KM
TIR PARKI
3322 ARAÇ
AKARYAKIT
16.690 TL
Hamzabeyli (TR)
23.05.2022
İHRACAT
21 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.680 TL
Ipsala (TR)
23.05.2022
İHRACAT
5 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
16.690 TL
Gürbulak (TR)
23.05.2022
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
469 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
23.05.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
2560 ARAÇ
Sarp (TR)
23.05.2022
İHRACAT
17 KM
İTHALAT
14 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
23.05.2022
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
23.05.2022
İHRACAT
10 KM
İTHALAT
8 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
23.05.2022
İHRACAT
10 KM
İTHALAT
6 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /UND, TRACECA TOPLANTISINDA ORTA ASYA ÜLKELERİNİN TÜRK TAŞIMACILARA UYGULADIĞI TRANSİT ÜCRETLER VE KISITLAMALARI ANLATTI
UND, TRACECA TOPLANTISINDA ORTA ASYA ÜLKELERİNİN TÜRK TAŞIMACILARA UYGULADIĞI TRANSİT ÜCRETLER VE KISITLAMALARI ANLATTI
A+A-
UND, TRACECA Toplantısında Orta Asya Ülkelerinin Türk Taşımacılara Uyguladığı Transit Ücretler ve Kısıtlamaları Anlattı

18 Mayıs 2021 tarihinde çevrimiçi olarak gerçekleştirilen “TRACECA bölgesinde uluslararası karayolu taşımacılığında fırsatlar ve engeller” başlıklı uluslararası toplantıda UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türk taşımacıları adına kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.

Özel, sunumunda “Azerbaycan üzerinden transit geçişlerde Türk taşımacıların katlanmak zorunda bırakıldığı yüksek maliyetler, Hazar’da yetersiz ro-ro kapasitesi, Kazakistan’ın transit geçişlerde uyguladığı kota kısıtlamalarına değinirken; Avrupa-Orta Asya tedarik zincirlerini aksatan transit kısıtlamalarının Dünya Ticaret Örgütü’nün “transit serbestisi” kuralına aykırı olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin Avrupa-Asya arasında etkin bir transit koridoru olmaya yönelik proje ve çalışmalarını paylaşan Alper Özel, TRACECA’nın kuruluş amacı olan Avrupa-Kafkasya-Asya ulaşım koridorlarının gelişebilmesi için başta “transit engellerinin acilen kaldırılması” olmak üzere, yapılacak iyileştirmelerle bölge ülkelerinin küresel lojistik performanslarının eşitlenmesi gerektiğinin altını çizdi.