UBAK İzin Belgesine başvuruda bulunacak firmaların yapması gerekenler:
1-) UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu hizmeti için yetkilendirme işlemleri geçmiş yıllardan farklı olarak MERSİS üzerinden yapılacak olup, başvuruda bulunacak firmaların MERSİS'ten gerekli yetkilendirme işlemlerini yapmaları önem arz etmektedir.
Bu kapsamda,
Yetki verilecek hizmetler/Hizmet adı kısmında yer alan seçeneklerden "UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu (Tüzel kişi)" hizmetinin seçilmesi gerekmektedir.
2-) 2026 yılı UBAK izin belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden firmaya ait iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve e-posta) güncellenmesi gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Firma İşlemleri altında " Firma İletişim Bilgisi Güncelleme" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
3-) 2026 yılı UBAK izin belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden firmaya ait taşıtların araç norm bildirimlerinin yapılması gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında "Taşıt Euro Norm Bildirimi" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
4-) Başvurular ise ***1 Ekim-31 Ekim 2025 tarihleri arasında*** e-Devlet kapısı üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında "UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
**Başvurunun kaydedilmesini müteakiben firmanın iletişim bilgilerine kaydetmiş olduğu cep telefonuna "UBAK izin belgesi dağıtımı başvurunuz alınmıştır." şeklinde bir bilgilendirme mesajı gönderilecektir. Firmaların bu bildirimi takip etmeleri önem arz etmektedir.**
İlave Bilgilendirme
Üyelerimize önemle duyurulur.