Türk Nakliyecilerinden İran'a Tepki - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /TÜRK NAKLİYECİLERİNDEN İRAN'A TEPKİ
TÜRK NAKLİYECİLERİNDEN İRAN'A TEPKİ
A+A-
İran’ın, Türk taşımacılarından her bir sefer için tek yönde ortalama 750 USD “yakıt fark ücreti” alması Gürbulak Sınır Kapısı’nda TIR şoförlerinin katıldığı bir eylemle protesto edildi.

UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin, Türkiye’ye hafta başında gerçekleştireceği resmi ziyaret öncesi seslerini duyurmak istediklerini belirterek, “Türkiye’de yakıt pahalı bizde ucuz denilerek fark ücreti alınması İran dışında hiçbir ülkede yoktur. Bu kabul edilemez” dedi.


Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Türk taşımacılık sektörünün ülkeler arası transit geçişlerde karşılaştığı sorunları çözmek amacıyla her platformda sürdürdüğü girişim ve etkinliklere bir yenisini ekledi. UND, İran’ın, Türk taşımacılarından “yakıt fark ücreti” adı altında aldığı haksız ve rekabeti engelleyen 750 USD tutarındaki ücrete tepki amacıyla protesto eylemi düzenledi.

Türkiye’yi İran’a bağlayan en önemli sınır geçidi olan Gürbulak Sınır Kapısı’nda gerçekleştirilen eylemde, UND İşletme Binası önünde toplanan Türk TIR şoförleri, ellerinde “Eşitlik İstiyoruz” “Durmak Yok Yola Devam” yazılı pankartlar taşıyarak ve “ Yakıt Farkı Haksızlıktır” sloganları atarak uygulamayı protesto etti.

Yakıt Farkı Ücreti İran Dışında Hiçbir Ülkede Yok

Eylemin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin, önümüzdeki Pazartesi günü Türkiye’ye yapacağı resmi ziyaret öncesi seslerini duyurmak amacıyla böyle bir eylemi gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları söyledi:

“Yakıt fiyatı İran’dan da ucuz olan Türkmenistan’da bizden yakıt fark ücreti alınmazken, dönüş için deposunu Türkmenistan’dan dolduran ve İran’dan geçişte mazot almayan Türk taşımacılar bile İran’da 750 USD fark ücreti ödemektedir. ‘Türkiye’de yakıt pahalı bizde ucuz’ denilerek fark ücreti alınması İran dışında hiçbir ülkede yoktur. Bu kabul edilemez. İran’ın bu uygulaması, Orta Asya’ya gidecek Türk araçlarının yaklaşık yarısını, Gürbulak kapısından İran’a geçer geçmez yüklerini İran plakalı araçlara naklederek geri dönmek zorunda bırakmaktadır. Her yıl binlerce İran aracı ülkesinden 0.12 USD fiyatla aldığı mazotla boş giriş yaptığı ülkemizden yüklerimizi almakta ve haksız kazanç sağlamaktadır. Ülkemize boş giren araçlar rahatça yükümüzü alıp götürürken, İran’a yük götüren Türk araçlarının %60’ı ülkemize boş dönmektedir. Bunun temel sebebi; İran’ın, Türk taşımacılara yük veren İran vatandaşlarından 02.11.1994 tarih ve 22926 sayılı karar çerçevesinde navlunun %10’u kadar ceza alarak Türk araçları pahalılaştırmasıdır. Bugün, TIR şoförü arkadaşlarımızla İran Cumhurbaşkanı Sayın Ruhani’nin Türkiye’ye gelişi öncesi sesimizi duyurmak ve Türk karayolu taşımacılığına vurulan bu darbeyi bütün kamuoyuyla paylaşmak için buradayız”

“İran’daki 22926 Sayılı Yasa Kaldırılmalıdır”

Türkiye İran arasındaki taşımacılık sorunun çözümüne de değinen Şener, “İran ile aramızdaki sorunların ortadan kalkması için transit geçişte her iki ülkenin de aynı uygulamayı yapmasını, İran’da Türk taşımacılarından alınan yakıt fiyat farkının ve İran’dan yük almamıza engel olan 22926 sayılı yasanın kaldırılmasını talep ediyoruz. Aksi halde sürecin normalleşmesi imkansız görünüyor. Bu eylem planı uygulanmadığı sürece yılda ortalama 68 bin adet ikili ve transit taşıma yapan Türk nakliyecisinin Orta Asya taşımaları da yapılamaz hale gelmektedir“ diye konuştu.