Kapıkule (TR)
20.01.2020
İHRACAT
4 KM
İTHALAT
8 KM
AKARYAKIT
4.371 TL
Hamzabeyli (TR)
20.01.2020
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
1 KM
AKARYAKIT
4.324 TL
Ipsala (TR)
20.01.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
4.371 TL
Gürbulak (TR)
20.01.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
AKARYAKIT
3.040 TL
Habur (TR)
20.01.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
2 KM
Sarp (TR)
20.01.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
6 KM
Maribor (SLO)
20.01.2020
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
Kalotina (BG)
20.01.2020
İHRACAT
3 KM
İTHALAT
3 KM
Batrovci (SRB)
20.01.2020
İHRACAT
6 KM
İTHALAT
3 KM
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI'NDAN DİJİTAL TAKOGRAF İLE İLGİLİ BASIN DUYURUSU
SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI'NDAN DİJİTAL TAKOGRAF İLE İLGİLİ BASIN DUYURUSU
A+A-
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'ndan Dijital Takograf ile İlgili Basın Duyurusu

Dijital takografa geçiş sürecine ilişkin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 08 Ocak 2020 tarihinde yayınlanan duyuru kapsamında aşağıdaki ifadelere yer verilmiştir.

  • Takograf cihazı, yük ve yolcu taşımacılığı yapan otobüs, kamyon ve çekicilerde sürüş ve dinlenme süreleri ile aracın aşırı hız bilgilerini kayıt altına almak amacıyla kullanılan bir cihazdır. Bu cihazların da diğer ölçü aletleri gibi güvenilir olması, doğru ayarlı çalışması, periyodik olarak kontrol edilmesi ve kaydettiği verilere dışardan müdahale edilmemesi gerekmektedir.
  • 2012 yılında takograf uygulamalarının amacına hizmet etmesi için çeşitli düzenlemeler yapmıştır. Bu düzenlemeler kapsamında dijital takografa geçişle ilgili araç model yıllarına bağlı 5 yıllık bir takvim belirlenmiş ve 2014 yılında süreç kademeli olarak başlatılmıştır. Dijital takografa geçiş için değişim sürecine mevzuatta tanınan süre 31/12/2019 tarihinde son bulmuştur.

Bakanlık tarafından yapılan değerlendirmede; son kademede bulunan araç sayısının önceki yıllara göre fazla olmasının ve geçiş işlemlerinin son günlere bırakılmasının yıl sonunda yoğunluk oluşturduğu belirlenmiştir. Bahse konu yoğunluğun taşımacılık sektöründe mağduriyet yaratmaması için dijital takografa geçiş sürecinde son tarihin 6 ay ek süreyle 10/07/2020 olarak revize edilmesinin uygun olacağı değerlendirilmiştir.

Bununla birlikte, Bakanlık tarafından dijital  takograf zorunluluğunun amacı; sürücülerin sosyal haklarının korunması, taşımacılıkta adil rekabet ortamının tesis edilmesi ve ölümlü kazaların en aza indirilerek karayolu güvenliğinin arttırılması olarak ifade edilerek taşımacılık sektörünün dijital takografa geçişte hassasiyet göstermesi ve son kez tanınan ek süre içerisinde farkındalık ve bilgilendirme faaliyetleri yaparak geçiş sürecini sağlıklı bir şekilde tamamlamasının önem arz ettiği vurgulanmıştır.

 

Kaynak metin için lütfen tıklayınız.