UBAK İzin Belgesine başvuruda bulunacak firmaların yapması gerekenler:
1-) UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu hizmeti için yetkilendirme işlemleri geçmiş yıllardan farklı olarak MERSİS üzerinden yapılacak olup, başvuruda bulunacak firmaların MERSİS'ten gerekli yetkilendirme işlemlerini yapmaları önem arz etmektedir.
Bu kapsamda,
- Mersis üzerinden firmaların nasıl yetkilendirmede bulunabileceğine dair rehber videoya buradan ulaşabilirsiniz.
- Yetki Verilecek Hizmetler/Hizmet Adı kısmında yer alan seçeneklerden "UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu (Tüzel kişi)" hizmetinin seçilmesi gerekmektedir.
Ek olarak, MERSİS üzerinden yetkilendirme yapılırken e-imza konusunda sorun yaşayan firmaların MERSİS web sayfasında yapılan duyuruya istinaden, ilgili yazılımı yükleyerek e-imza atmaları önem arz etmektedir.
İlgili duyuru aşağıdaki gibidir:
27 Nisan 2021 tarihi itibariyle MERSİS'te e-imza işlemlerinde eski ArkSigner Client istemcileri ile e-imza atılamayacaktır. Kullanıcılarımızın e-imza işlemine sorunsuz devam edebilmeleri için masaüstü cihazlardan kurulu olan mevcut ArkSigner e-İmza Uygulamasının kaldırılması ve sonrasında uygulamanın en güncel versiyonunun buradan indirilerek kurulması gereklidir. Kuruluma ait dokümana buradan ulaşabilirsiniz.
- İlave olarak, Mersis sistemi için genel kullanım kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.
2-) 2026 yılı UBAK izin belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden firmaya ait iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve e-posta) güncellenmesi gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Firma İşlemleri altında "Firma İletişim Bilgisi Güncelleme" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
3-) 2026 yılı UBAK izin belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden firmaya ait taşıtların araç norm bildirimlerinin yapılması gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında "Taşıt Euro Norm Bildirimi" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
4-) Başvurular ise ***1 Ekim-31 Ekim 2025 tarihleri arasında*** e-Devlet kapısı üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında "UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
**Başvurunun kaydedilmesini müteakiben firmanın iletişim bilgilerine kaydetmiş olduğu cep telefonuna "UBAK izin belgesi dağıtımı başvurunuz alınmıştır." şeklinde bir bilgilendirme mesajı gönderilecektir. Firmaların bu bildirimi takip etmeleri önem arz etmektedir.**
İlave Bilgilendirme
- Mersis üzerinden yapılacak olan yetkilendirmeler UBAK İzin Belgesi başvurusu yerine geçmemektedir. Firmaların hem Mersis sistemi üzerinden yetkilendirmede bulunması hem de 1 - 31 Ekim 2025 tarihleri arasında E-Devlet üzerinden UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusunda bulunması gerekmektedir.
- 2025 yılı için UBAK izin belgesi tahsis edilmiş firmalar fiziksel belgelerini 31.12.2025 tarihine kadar kullanmaya devam edeceklerdir.
- 2025 yılı UBAK izin belgelerinin kullanımına ilişkin icmal bildirimlerinin e-Devlet kapısından yapılmaya devam edilmesi gerekmektedir.
Üyelerimize önemle duyurulur.