Halkalı Gümrük Müdürlüğü’nün Çatalca’ya taşınma süreci tamamlanmış olup, ihracat ve ithalat yönünde gerçekleştirilen gümrük işlemlerinde sorun yaşanmamasını sağlamak amacıyla aşağıdaki hususlara dair idari tedbirler alınmıştır;
- Taşınma sürecinin yeni tamamlanmış olması ve olası idari ve teknik sıkıntılardan mükelleflerin etkilenmemesi adına 26 Mart Cumartesi günü de dahil olmak üzere söz konusu tairihe kadar Halkalı Gümrük İdaresinde gerçekleştirilecek gümrük işlemlerinden fazla mesai ücreti tahsil edilmeyecektir.
- Gerek ihracat gerek ise ithalat yönünde mağduriyet yaşanmaması adına gümrük memurlarımız tarafından çalışma sürelerine dair azami destek verilecektir. 24 saat usulüne göre çalışma yapılmayacağından dolayı Halkalı Gümrük Müdürlüğünde işlem yapacak mükelleflerin gümrük işlemlerini mesai saatleri içerisinde tamamlamaları hem gümrük süreçleri hem de sahaya girmek için saha dışında bekleyen diğer firma araçları açısından önem arz etmetkedir.
- Veri giriş salonuna ilave 12 adet bilgisayar ve 2 adet yazıcı eklenmiş, internet erişimindeki sıkıntılar giderilmiştir. Söz konusu bilgisayarlardan NCTS ve TIR Karne işlemleri yapılabilir hale getirilmiştir.
- TIR Karne tescil ve kırmızı hat muayene memurları ana binada görevlendirilmiş ve işlem süreçleri hızlandırılmıştır.
- İthalat sahasındaki depolara eşya alımı başlamıştır.
- Hali hazırda gümrük işlemini bitiren ancak sahayı terk etmemiş araçların saha dışına alınması ve saha dışında ihracat ve ithalat sahasına girmek için bekleyen araçların mağduriyetinin giderilebilmesi adına önem arz etmektedir.
Halkalı Gümrük Müdürlüğü’nde yaşanabilecek olası sorunların çözümlenebilmesi amacıyla Bölge Müdürlüğü ve Gümrük İdaresi ile olan Derneğimiz iletişimi devam ettirilmektedir. Yaşanan sorunların 09:00 - 21:00 saatleri arasında 0532 221 38 74 numaralı UND Danışma Hattına ya da aşağıda yer alan “Gümrüklerde Yaşanan Sorun Bildirim Formu” aracılığı ile yine Derneğimize iletilmesi önem arz etmektedir.
GÜMRÜKLERDE YAŞANAN SORUN BİLDİRİM FORMU