Çek Gümrük İdaresi Elektronik İşlemlerinden Kaynaklanan Aksamalar - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
  • ANASAYFA
  • /ÖNEMLİ DUYURULAR
  • /ÇEK GÜMRÜK İDARESİ ELEKTRONİK İŞLEMLERİNDEN KAYNAKLANAN AKSAMALAR
ÇEK GÜMRÜK İDARESİ ELEKTRONİK İŞLEMLERİNDEN KAYNAKLANAN AKSAMALAR
A+A-
Çek Gümrük İdaresi Elektronik İşlemlerinden Kaynaklanan Aksamalar

Prag Büyükelçiliği tarafından Derneğimize iletilen bilgilendirmeye istinaden;

Çek Gümrük İdaresi, transit ve ihracat işlemlerinde kullanılan bazı web tabanlı istemci hizmetlerinde değişiklik yapma kararı almıştır. Bu çerçevede 2 Ekim 2023 tarihinden itibaren yeni bir sisteme geçiş yapılarak, elektronik formların kullanımına başlanmıştır.

Bahse konu uygulamaya geçilmesiyle birlikte, Çekya'dan ülkemize ihracatta veya transit geçişlerde bazı belgelerin (örn. EX1 beyan belgeleri) güzergâh üzerindeki diğer ülke gümrük sistemlerinde görülemediği müşahede edilmektedir.

Konu Çek makamlarının dikkatine getirilmiş olup, bahse konu sorunla karşılaşan firmaların, durumu Çek gümrük ofisine ait ecrhelpdesk@cs.mfcr.cz e-posta adresine bildirmesi sonrasında çözüm sağlanacağı bilgisi edinilmiştir.

Detaylı bilgiler Çek Gümrük İdaresi'nin resmi web sitesinde mevcuttur: "Installation of new versions of information systems for transit (NCTS) and export (AES) | Customs Administration of the Czech Republic" (celnisprava.cz).

Çekya-Türkiye güzergâhı üzerindeki gümrük idarelerinde belgelerin görüntülenememesi nedeniyle aksama ve beklemelerle karşılaşılması mümkündür.

Sorunların yukarıda belirtilen e-posta adresine bildirilmesi önem arz etmektedir.

Üyelerimize önemle duyurulur.