Taşımacılıkta "Mısır Engeli"ne Çözüm Bulundu! - Uluslararası Nakliyeciler Derneği
Kapıkule (TR)
04.12.2021
İHRACAT
1 KM
İTHALAT
9 KM
TIR PARKI
2612 ARAÇ
AKARYAKIT
8.331 TL
Hamzabeyli (TR)
04.12.2021
İHRACAT
22 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
7.700 TL
Ipsala (TR)
04.12.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
1 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
AKARYAKIT
7.972 TL
Gürbulak (TR)
04.12.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
340 ARAÇ
AKARYAKIT
-0 TL
Habur (TR)
04.12.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
3131 ARAÇ
Sarp (TR)
04.12.2021
İHRACAT
2 KM
İTHALAT
12 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Maribor (SLO)
04.12.2021
İHRACAT
0 KM
İTHALAT
0 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Kalotina (BG)
04.12.2021
İHRACAT
14 KM
İTHALAT
10 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
Batrovci (SRB)
04.12.2021
İHRACAT
10 KM
İTHALAT
10 KM
TIR PARKI
0 ARAÇ
  • ANASAYFA
  • /DÜNYADAN HABERLER
  • /TAŞIMACILIKTA "MISIR ENGELİ"NE ÇÖZÜM BULUNDU!
TAŞIMACILIKTA "MISIR ENGELİ"NE ÇÖZÜM BULUNDU!
A+A-
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Genel Başkanı Nuhoğlu, Mısır ile taşımacılık anlaşmasının yarın sona ereceğini hatırlatarak, yeni güzergahın Süveyş Kanalı olacağını bildirdi.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genel Başkanı Çetin Nuhoğlu, Mısır ile taşımacılık anlaşmasının 22 Nisan itibarıyla sona ereceğini hatırlatarak, maliyeti artıracak olmasına karşın zamandan büyük tasarruf sağlayan Süveyş Kanalı geçişi ile 3-4 günde Suudi Arabistan’a ulaşılacağını bildirdi.
 
Nuhoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Suriye'de yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2012 yılında Ekonomi Bakanlığınca Ro-Ro gemileriyle Türkiye'den Mısır'a taşımacılık hattının devreye alındığını kaydetti. Anlaşmanın süresinin 22 Nisan'da dolacağını ifade eden Nuhoğlu, Mısır hükümetinin anlaşmayı yenilemedeki isteksiz tavrı üzerine alternatif güzergahlar aramaya yöneldiklerini dile getirdi. Nuhoğlu, "Maliyeti artıracak olmasına karşın zamandan büyük tasarruf sağlayan Süveyş Kanalı geçişi ile Suudi Arabistan’a ulaşmak alternatif olarak gündeme geldi. Mısır’ı by-pass eden yeni güzergah, Mısır ile yapılan taşımacılık anlaşmasının sona ermesini beklemeden hayata geçirildi" diye konuştu.

Söz konusu güzergahla maliyetin biraz artacağını anlatan Nuhoğlu, "Mısır üzerinden Suudi Arabistan'a yapılan taşımacılık 7-10 gün sürerken, Süveyş Kanalı üzerinden yapılacak taşımacılık ise 3-4 gün sürüyor. Bu büyük bir avantaj, belli ürünler için sürenin kısalması ihracatı artıracak bir etki yapacak" dedi.

Sektör olarak, Suriye ve Irak gibi doğal güzergahlardan Suudi Arabistan ve Körfez taşımalarını yapmak istediklerini bildiren Nuhoğlu, bu yolların açılacağı güne kadar taşımacılar için birden fazla yol alternatifi oluşturmak zorunda olduklarını, bu sebeple İran ve Basra Körfezi üzerinden Kuveyt, Katar veya Dubai’ye geçebilmeye yönelik düzenli hat oluşturma çabalarının devam ettiğini kaydetti.

Mısır krizi süresince, sektörden bazı firmaların kullanmakta olduğu İran-Dubai güzergahının daha uygun hale getirilmesi gerektiğini dile getiren Nuhoğlu, "Aynı zamanda Kuveyt ve Katar’a da Ro-Ro ile ulaşma çabalarımız sürmektedir" ifadesini kullandı.

Kaynak: AA